Су ресурстарын кешендi пайдалану мен қорғаудың басты және бассейндiк схемаларын және су шаруашылығы теңгерімдерін әзiрлеу әрi бекiту ережесiн бекiту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2004 жылғы 10 ақпандағы N 159 қаулысы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 2015 жылғы 31 қазандағы № 870 қаулысымен

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Үкiметiнiң 31.10.2015 № 870 (алғашқы ресми жарияланған күнiнен кейін күнтiзбелiк он күн өткен соң қолданысқа енгiзіледі) қаулысымен.

      РҚАО-ның ескертпесі.

      ҚР мемлекеттік басқару деңгейлері арасындағы өкілеттіктердің аражігін ажырату мәселелері бойынша 2014 жылғы 29 қыркүйектегі № 239-V ҚРЗ Заңына сәйкес ҚР Ауыл шаруашылығы министрінің 2015 жылғы 30 наурыздағы № 19-1/277 бұйрығын қараңыз.


      Қазақстан Республикасының 2003 жылғы 9 шiлдедегi Су кодексi 36-бабының 7) тармақшасына сәйкес Қазақстан Республикасының Yкiметi қаулы етеді:

      1. Қоса берiліп отырған Су ресурстарын кешендi пайдалану мен қорғаудың басты және бассейндiк схемаларын және су шаруашылығы теңгерiмдерiн әзiрлеу әрі бекiту ережесi бекiтiлсiн.

      2. Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрлiгінiң Су ресурстары жөнiндегi комитетi осы қаулының 1-тармағында көрсетiлген Ережеге сәйкес су ресурстарын кешендi пайдалану мен қорғаудың басты және бассейндiк схемаларын әзiрлеудi бастасын.

      3. "Суды кешендi пайдалану мен қорғаудың схемаларын әзiрлеу және бекiту тәртiбiн бекiту туралы" Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетінің 1994 жылғы 19 тамыздағы N 932 қаулысының (Қазақстан Республикасының ПYКЖ-ы, 1994 ж., N 36, 392-құжат) күшi жойылды деп танылсын.

      4. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап күшiне енедi.

      Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі

Қазақстан Республикасы 
Үкіметінің       
2004 жылғы 10 ақпандағы
N 159 қаулысымен   
бекiтiлген      

Су ресурстарын кешендi пайдалану мен қорғаудың басты
және бассейндiк схемаларын және су шаруашылығы
теңгерiмдерiн әзiрлеу әрi бекіту
Ережесі

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Ереже Қазақстан Республикасында су ресурстарын кешендi пайдалану мен қорғаудың басты және бассейндiк схемаларын және су шаруашылығы теңгерiмдерiн әзiрлеу, келiсу және бекiту тәртiбiн белгiлейдi.
      2. Осы Ережеде мынадай негiзгi ұғымдар:
      су ресурстарын кешендi пайдалану мен қорғаудың басты схемасы (бұдан әрi - басты СРКПҚС) - халық пен экономика салаларының суға перспективалық қажеттіліктерiн қанағаттандыру, сондай-ақ су ресурстарын қорғау немесе олардың зиянды әсерлерiн болдырмау үшiн жүзеге асырылуы тиiс тұтас ел бойынша негiзгi су шаруашылығы және басқа да iс-шараларды белгiлейтiн құжат;
      су ресурстарын кешендi пайдалану мен қорғаудың бассейндiк схемасы (бұдан әрi - бассейндік СРКПҚС) - тұтас бассейн бойынша немесе қаралатын аумақ бойынша су объектiсiнiң су ресурстарын ұтымды пайдалану мен қорғау мақсатындағы iс-шараларды белгiлейтiн құжат;
      перспективалық су шаруашылығы теңгерiмi - су тұтынушылардың пайдалануына арналған су объектілерінің перспективадағы су ресурстары мөлшерiнің болжамы;
      жедел су шаруашылығы теңгерiмi - судың нақты бар-жоғын жыл сайынғы бағалау және су тұтынушылардың пайдалануына арналған ағымдағы жылдың сулылығына қарай су ресурстарын қайта бөлу.
      3. СРКПҚС-ты әзiрлеу ұзақ мерзiмдi перспективада экономикалық және әлеуметтiк мiндеттердi шешуге бағытталған бағдарламалық құжаттарға негізделедi.
      4. СРКПҚС-та қаралатын аумақтар мен негізгi өзендер бассейндерi бойынша су ресурстарының сандық көрсеткiштерi көрсетiледi, су объектiлерiнiң экологиялық және санитарлық-эпидемиологиялық жай-күйi ескерiлетiн су тұтыну лимиттері белгiленедi.
      5. Су көрсеткiштерi мен суға перспективалық қажеттiлiктi бағалау суды мемлекеттiк есепке aлу, су кадастры мен су объектiлері мониторингінің деректерi негiзiнде жүзеге асырылады.
      6. СРКПҚС орта мерзiмдi үш жылдық кезеңдер бөлiп көрсетіліп, кемiнде 15 жылдық ұзақ мерзiмдi кезеңге әзiрленедi.
      7. Басты және бассейндік СРКПҚС, су шаруашылығы теңгерiмдерi республикалық бюджет қаражаты есебiнен әзiрленедi.
      8. СРКПҚС әзiрлеудi су қорын пайдалану мен қорғау саласындағы уәкiлеттi орган (бұдан әрі - уәкiлеттi орган) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес су шаруашылығы бейiнiндегi ғылыми және мамандандырылған жобалау ұйымдарын тарта отырып конкурстық негiзде жүзеге асырады.
      9. Министрлiктер, ведомстволар мен ұйымдар уәкiлеттi органның сұратуы бойынша су өнiмдерi түрлерiн өндiру мен бөлу - су тұтыну сарқынды сулардың жекелеген санаттары бойынша су бөлу әрі ластаушы заттарды су объектiлерiне шығару көлемдерi, аумақтық-бассейндік бөліністе су жiберу режимдерi мен оның көлемi жөнiнде мәліметтер ұсынады.

2. Басты СРКПҚС-ты әзiрлеу мен бекiту тәртiбi

      10. Басты СРКПҚС өңiрдiң/бассейннiң әлеуметтік-экономикалық дамуы болжамы мен табиғи факторлар тепе-теңдігін сақтау ескерiле отырып, егжей-тегжейлі зерттеулер мен техникалық-экономикалық деректер нұсқаларын салыстыру негiзінде су шаруашылығы проблемаларының кешендi мiндеттерiн шешу мақсатында әзiрленедi.
      Басты СРКПҚС әзiрлеу мерзiмi 3 жылдан аспауы тиiс.
      11. Басты СРКПҚС жобасын уәкiлеттi орган Қазақстан Республикасының экономика және бюджеттік жоспарлау, индустрия және сауда, энергетика және минералдық ресурстар, көлiк және коммуникациялар, денсаулық сақтау, жер ресурстары, қоршаған ортаны қорғау саласындағы орталық атқарушы органдарымен мiндеттi түрде келiсуi шартымен әзiрлейдi.
      Басты СРКПҚС жобасы басқа да мүдделі мемлекеттік органдармен және ұйымдармен келiсiлуi мүмкiн.
      Басты СРКПҚС жобасы бойынша Қазақстан Республикасының заңнамасында белгiленген тәртiппен мемлекеттік экологиялық сараптама жүргiзiледi.
      12. Уәкiлеттi орган Басты СРКПҚС жобасын ол бекiтiлгенге дейiн жұртшылықтың талқылауына шығаруды қамтамасыз етедi.
      13. Басты СРКПҚС жобасын белгiленген тәртiппен Қазақстан Республикасының Үкiметi бекiтедi.

3. Бассейндiк СРКПҚС әзiрлеу мен бекiту тәртiбi

      14. Уәкiлеттi орган олар бақылайтын аумақтар қаралатын бассейнге кiретiн жергіліктi атқарушы органдардың, қоршаған ортаны қорғау, жер қойнауын пайдалану, халықтың санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылығы саласындағы аумақтық органдардың ұсыныстарын ескере отырып, су шаруашылығы, экологиялық және санитарлық-эпидемиологиялық жағдайды талдау негiзiнде Бассейндік СРКПҚС әзiрлеу жоспарын жасайды және бекiтедi.
      15. Бассейндік CPКПҚC әзiрлеу жоспары негiзінде әрбiр бассейндiк су шаруашылығы басқармасы өзі бақылайтын аумақта бассейндік СРКПҚС әзiрлеу жөнiнде ұсыныстар дайындайды.
      16. Бассейндік СРКПҚС ұсыныстарында мыналарды:
      - СРКПҚС-та қаралатын бассейн мен әкiмшiлiк аумақтар қажеттiлiктерiне сай тұрақты су пайдалануды;
      - бассейн мен тиiстi аумақтардың жер бетi және жер асты суларын оңтайлы жай-күйге жеткiзу әрi сол күйде ұстау;
      - Қазақстан Республикасы қатысушысы болып табылатын халықаралық шарттарда көзделген мiндеттемелердi орындауын қамтамасыз ететiн іс-шаралар туралы ақпарат қамтылуы тиiс.
      17. Бассейндік су шаруашылығы басқармалары уәкiлеттi органға бассейндiк CPКПҚC әзiрлеу жөнiнде ұсыныстар бередi, оларда бассейндiк кеңеске қатысушылар мен жұртшылық ұсынымдары көрсетiлуi тиiс.
      18. Бассейндік су шаруашылығы басқармаларының ұсыныстарының негiзiнде уәкiлеттi орган су шаруашылығын дамытудың негiзгi бағыттары, су ресурстарын ұтымды пайдалану мен қорғау ескерiлген бассейндік СРКПҚС әзiрлейдi.
      Трансшекаралық су объектiлерiне арналған бассейндік СРКПҚС Қазақстан Республикасы қатысушысы болып табылатын халықаралық шарттар талаптары ескерiле отырып әзiрленедi.
      Бассейндік СРКПҚС әзiрлеу мерзiмi 2 жылдан аспауы тиiс.
      19. Бассейндiк СРКПҚС жобасын уәкiлеттi орган олар бақылайтын аумақтар қаралатын бассейнге кiретiн жергiлiктi атқарушы органдармен, қоршаған ортаны қорғау, жер қойнауын пайдалану мен қорғау, халықтың санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылығы саласындағы аумақтық органдармен келiседi.
      Бассейндiк СРКПҚС жобасы бойынша Қазақстан Республикасының заңнамасында белгiленген тәртiппен мемлекеттiк экологиялық және санитарлық-эпидемиологиялық сараптама жүргiзiледi.
      20. Бассейндiк СРКПҚС-ты уәкiлеттi орган бекiтедi.

4. Су шаруашылығы теңгерiмдерiн әзiрлеу тәртiбi

      21. Су шаруашылығы теңгерiмдерi су объектiлерi бассейндерi, экономикалық аудандар және тұтас ел бойынша су ресурстарының бар-жоғын және оларды пайдалану мүмкiндiктерiн бағалау мақсатында әзiрленедi.
      22. Су шаруашылығы теңгерiмдерi жедел және перспективалық болып бөлiнедi.
      23. Су объектiлерi бассейндерi бойынша жедел су шаруашылығы теңгерiмдерiн әрбiр жылдың қорытындысы бойынша бассейндiк су шаруашылығы басқармалары әзiрлейдi және келесi жылдың сәуiр айынан кешiктiрмей уәкiлеттi орган бекiтедi.
      24. Тұтас ел бойынша перспективалық су шаруашылығы теңгерiмi басты СРКПҚС-тың құрамдас бөлiгi болып табылады және оның құрамында бекiтiледi.
      25. Жекелеген су объектiсi бассейнiнде қолайсыз ахуал қалыптасқан жағдайда Қазақстан Республикасының Үкiметi су тұтынушылар арасында су ресурстарын қайта бөлу әрi жаңа өндiргiш күштердi орналастыру мүмкiндiгін анықтау мақсатында тиiстi су объектiсi бассейнiнде перспективалық су шаруашылығы теңгерiмiн әзiрлеу туралы шешiм қабылдауы мүмкiн.
      Осындай перспективалық су шаруашылығы теңгерiмi осы Ереженiң 19, 20-тармақтарында көзделген тәртiппен әзiрленедi және уәкiлеттi орган бекiтедi.
      Қолайсыз ахуал қалыптасқан жекелеген су объектiсi бассейнiнде осындай перспективалық су шаруашылығы теңгерiмiн әзiрлеуге Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес су шаруашылығы бейiнiндегі ғылыми және мамандандырылған жобалау ұйымдары тартылуы мүмкiн.

5. СРКПҚС-ты нақтылау және қайта қарау тәртiбi

      26. Бекiтiлген СРКПҚС олар бекiтiлгеннен кейiнгі әрбiр 3 жылдан сиретпей нақтылау және толықтыру рәсiмiнен өткiзiлуi тиiс.
      27. СРКПҚС-ты нақтылау және толықтыру осы ережеде белгiленген мүдделі мемлекеттiк органдар мен жұртшылықтың қатысуы туралы талаптар сақталып, жүзеге асырылады.

Об утверждении Правил разработки и утверждения генеральных и бассейновых схем комплексного использования и охраны водных ресурсов и водохозяйственных балансов

Постановление Правительства Республики Казахстан от 10 февраля 2004 года N 159. Утратило силу постановлением Правительства Республики Казахстан от 31 октября 2015 года № 870

      Сноска. Утратило силу постановлением Правительства РК от 31.10.2015 № 870 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      Примечание РЦПИ!
      В соответствии с Законом РК от 29.09.2014 г. № 239-V ЗРК по вопросам разграничения полномочий между уровнями государственного управления см. приказ Министра сельского хозяйства Республики Казахстан от 30 марта 2015 года № 19-1/277.
 

      В соответствии с подпунктом 7) статьи 36 Водного кодекса Республики Казахстан от 9 июля 2003 года Правительство Республики Казахстан постановляет:

      1. Утвердить прилагаемые Правила разработки и утверждения генеральных и бассейновых схем комплексного использования и охраны водных ресурсов и водохозяйственных балансов.

      2. Комитету по водным ресурсам Министерства сельского хозяйства Республики Казахстан начать разработку генеральной и бассейновых схем комплексного использования и охраны водных ресурсов в соответствии с Правилами, указанными в пункте 1 настоящего постановления.

      3. Признать утратившим силу постановление Кабинета Министров Республики Казахстан от 19 августа 1994 года N 932 "Об утверждении Порядка разработки, утверждения схем комплексного использования и охраны вод" (САПП Республики Казахстан, 1994 г., N 36, ст. 392).

      4. Настоящее постановление вступает в силу со дня подписания.

      Премьер-Министр
      Республики Казахстан

Утверждены         
постановлением Правительства
Республики Казахстан    
от 10 февраля 2004 года N 159

Правила
разработки и утверждения генеральных и бассейновых схем
комплексного использования и охраны водных ресурсов и
водохозяйственных балансов

1. Общие положения

      1. Настоящие Правила определяют порядок разработки, согласования и утверждения генеральных и бассейновых схем комплексного использования и охраны водных ресурсов и водохозяйственных балансов в Республике Казахстан.
      2. В настоящих Правилах используются следующие основные понятия:
      генеральная схема комплексного использования и охраны водных ресурсов (далее - генеральная СКИОВР) - документ, определяющий основные водохозяйственные и другие мероприятия в целом по стране, подлежащие осуществлению для удовлетворения перспективных потребностей в воде населения и отраслей экономики, а также для охраны водных ресурсов или предотвращения их вредного воздействия;
      бассейновая схема комплексного использования и охраны водных ресурсов (далее - бассейновая СКИОВР) - документ, определяющий мероприятия в целях обеспечения рационального использования и охраны водных ресурсов в целом по бассейну водного объекта или рассматриваемой территории;
      перспективный водохозяйственный баланс - прогноз количества водных ресурсов в водных объектах на перспективу, предназначенных для использования водопотребителями;
      оперативный водохозяйственный баланс - ежегодная оценка фактического наличия вод и перераспределение водных ресурсов по водности текущего года для использования водопотребителями.
      3. Разработка СКИОВР основывается на программных документах, направленных на решение экономических и социальных задач на длительную перспективу.
      4. В СКИОВР указываются количественные показатели водных ресурсов по рассматриваемым территориям и основным бассейнам рек, устанавливаются лимиты водопотребления, водоотведения с учетом экологического и санитарно-эпидемиологического состояния водных объектов.
      5. Оценка показателей вод и перспективных потребностей в воде осуществляется на основе данных государственного учета, водного кадастра и мониторинга водных объектов.
      6. СКИОВР разрабатываются на долгосрочный период не менее, чем на 15 лет, с выделением показателей среднесрочных трехлетних этапов.
      7. Генеральная и бассейновые СКИОВР, водохозяйственные балансы разрабатываются за счет средств республиканского бюджета.
      8. Разработка СКИОВР осуществляется уполномоченным органом в области использования и охраны водного фонда (далее - уполномоченный орган) с привлечением на конкурсной основе в соответствии с законодательством Республики Казахстан научных и специализированных проектных организаций водохозяйственного профиля.
      9. Министерства, ведомства и организации по запросу уполномоченного органа представляют сведения по производству и распределению водоемких видов продукции - объемы водопотребления, водоотведения по отдельным категориям сточных вод и выносу загрязняющих веществ в водные объекты, режимам и объемам попусков в территориально-бассейновом разрезе.

2. Порядок разработки и утверждения генеральной СКИОВР

      10. Генеральная СКИОВР разрабатывается в целях решения комплексных задач водохозяйственных проблем на базе детальных исследований и в сравнении вариантов технико-экономических данных с учетом прогноза социально-экономического развития региона/бассейна и сохранения равновесия природных факторов.
      Срок разработки генеральной СКИОВР не должен превышать 3 лет.
      11. Проект генеральной СКИОВР разрабатывается уполномоченным органом при условии обязательного согласования с центральными исполнительными органами Республики Казахстан в области экономики и бюджетного планирования, индустрии и торговли, энергетики и минеральных ресурсов, транспорта и коммуникаций, здравоохранения, земельных ресурсов, охраны окружающей среды.
      Проект генеральной СКИОВР может быть согласован с другими заинтересованными органами и организациями.
      По проекту генеральной СКИОВР проводится государственная экологическая экспертиза в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.
      12. Уполномоченный орган обеспечивает вынесение проекта генеральной СКИОВР до его утверждения на обсуждение общественности.
      13. Проект генеральной СКИОВР в установленном порядке утверждается Правительством Республики Казахстан.

3. Порядок разработки и утверждения бассейновых СКИОВР

      14. Уполномоченным органом с учетом предложений местных исполнительных органов, территориальных органов в области охраны окружающей среды, использования и охраны недр, санитарно- эпидемиологического благополучия населения, подконтрольные территории которых входят в рассматриваемый бассейн, на основе анализа водохозяйственной, экологической и санитарно-эпидемиологической обстановки составляется и утверждается План разработки бассейновых СКИОВР.
      15. На основании Плана разработки бассейновых СКИОВР каждое бассейновое водохозяйственное управление готовит предложения по разработке бассейновой СКИОВР, подконтрольной своей территории.
      16. В предложениях бассейновых СКИОВР должна содержаться информация о мероприятиях, обеспечивающих:
      - устойчивое водопользование, соответствующее потребностям бассейна и административных территорий, рассматриваемых в СКИОВР;
      - достижение и поддержание оптимального экологического состояния поверхностных и подземных вод бассейна и соответствующих территорий;
      - выполнение обязательств, предусмотренных международными договорами, участницей которых является Республика Казахстан.
      17. Бассейновые водохозяйственные управления представляют уполномоченному органу предложения по разработке бассейновых СКИОВР, в которых должны отражаться рекомендации участников бассейнового совета и общественности.
      18. На основе предложений бассейновых водохозяйственных управлений уполномоченным органом разрабатываются бассейновые СКИОВР с учетом основных направлений развития водного хозяйства, рационального использования и охраны водных ресурсов.
      Бассейновая СКИОВР для трансграничных водных объектов разрабатывается с учетом требований международных договоров, участницей которых является Республика Казахстан.
      Срок разработки бассейновых СКИОВР не должен превышать 2 лет.
      19. Проект бассейновой СКИОВР согласовываются уполномоченным органом с местными исполнительными органами, территориальными органами в области охраны окружающей среды, использованию и охране недр, санитарно-эпидемиологического благополучия населения, подконтрольные территории которых входят в рассматриваемый бассейн.
      По проекту бассейновой СКИОВР проводятся государственная экологическая и санитарно-эпидемиологическая экспертизы в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.
      20. Бассейновые СКИОВР утверждаются уполномоченным органом.

4. Порядок разработки водохозяйственных балансов

      21. Водохозяйственные балансы разрабатываются с целью оценки наличия и возможности использования водных ресурсов по бассейнам водных объектов, экономическим районам и в целом по стране.
      22. Водохозяйственные балансы подразделяются на оперативные и перспективные.
      23. Оперативные водохозяйственные балансы по бассейнам водных объектов разрабатываются по итогам каждого года бассейновыми водохозяйственными управлениями и не позднее апреля месяца следующего года утверждаются уполномоченным органом.
      24. Перспективный водохозяйственный баланс в целом по стране является составной частью генеральной СКИОВР и утверждается в ее составе.
      25. В случае неблагоприятной обстановки в отдельном бассейне водного объекта Правительство Республики Казахстан, в целях перераспределения водных ресурсов между водопотребителями и выявления возможности размещения новых производительных сил, может принять решение о разработке перспективного водохозяйственного баланса по соответствующему бассейну водного объекта.
      Такой перспективный водохозяйственный баланс разрабатывается, согласовывается в порядке, предусмотренном пунктами 19, 20 настоящих Правил, и утверждается уполномоченным органом.
      К разработке перспективного водохозяйственного баланса отдельного бассейна водного объекта с неблагополучной обстановкой могут в соответствии с законодательством Республики Казахстан привлекаться научные и специализированные проектные организации водохозяйственного профиля.

5. Порядок уточнения и пересмотра СКИОВР

      26. Утвержденные СКИОВР должны проходить процедуру уточнения и дополнения не реже, чем каждые 3 года после их утверждения.
      27. Уточнение и дополнение СКИОВР осуществляются с соблюдением требований об участии заинтересованных государственных органов и общественности, установленных настоящими Правилами.