"Жергілікті жер комендатурасының қызметі туралы үлгі ережені бекіту туралы" Қазақстан Республикасының Президенті Жарлығының жобасы туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2013 жылғы 13 желтоқсандағы № 1330 қаулысы

      Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:
      «Жергілікті жер комендатурасының қызметі туралы үлгі ережені бекіту туралы» Қазақстан Республикасының Президенті Жарлығының жобасы Қазақстан Республикасы Президентінің қарауына енгізілсін.

      Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі                      С.Ахметов

Жергілікті жер комендатурасының қызметі туралы үлгі ережені бекіту туралы

      «Төтенше жағдай туралы» 2003 жылғы 8 ақпандағы Қазақстан Республикасының Заңы 11-бабының 3-тармағына сәйкес ҚАУЛЫ ЕТЕМІН:
      1. Қоса беріліп отырған Жергілікті жер комендатурасының қызметі туралы үлгі ереже бекітілсін.
      2. Осы Жарлық алғашқы ресми жарияланғанынан кейін он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
      Президенті                            Н.Назарбаев

Қазақстан Республикасы
Президентінің   
2013 жылғы « »   
№ Жарлығымен   
бекітілген    

Жергілікті жер комендатурасының қызметі туралы үлгі ереже 1. Жалпы ережелер

      1. Жергілікті жер комендатурасы төтенше жағдай енгізілген кезеңде Қазақстан Республикасының Президенті құратын, орталық және жергілікті атқарушы органдармен өзара іс-қимыл жасай отырып, төтенше жағдай режимін қамтамасыз ету саласындағы басшылықты жүзеге асыратын арнаулы мемлекеттік басқару органы болып табылады.
      2. Жергілікті жер комендатурасы өз қызметін Қазақстан Республикасының Конституциясына және заңдарына, Қазақстан Республикасы Президентінің және Үкіметінің актілеріне, өзге де нормативтік құқықтық актілерге, сондай-ақ осы Ережеге сәйкес жүзеге асырады.
      3. Жергілікті жер комендатурасы өз құзыреті шегінде төтенше жағдай режимін қамтамасыз ету мәселелері бойынша заңнамада белгіленген тәртіппен барлық жеке және заңды тұлғалардың, лауазымды адамдардың, жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару органдарының, сондай-ақ ішкі істер органдары, табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайлар саласындағы уәкілетті органның бөлімшелері, төтенше жағдай енгізілген жерде орналасқан (дислокацияланған) және төтенше жағдай режимін қамтамасыз ету үшін қосымша тартылатын әскери құралымдар бастықтарының (командирлерінің) тиісті аумақта орындауына міндетті жергілікті жер комендантының бұйрықтарымен және өкімдерімен ресімделетін шешімдер қабылдайды.
      4. Жергілікті жер комендатурасы төтенше жағдай енгізілген жерде орналасқан Қазақстан Республикасының орталық, жергілікті атқарушы органдардың, құқық қорғау, арнаулы мемлекеттік органдары мен Қарулы Күштерінің өкілдерінен құралады. Жергілікті жер комендатурасы аппаратының персонал құрамы мен құрылымын жергілікті жер коменданты төтенше жағдай енгізу үшін негіз болған мән-жайларды ескере отырып айқындайды.
      5. Жергілікті жер комендатурасының болу орны болып төтенше жағдай режимі енгізілген және оның тұрақты жұмыс істейтін органы бар жергілікті аумақ немесе елді мекен танылады.
      6. Жергілікті жер комендатурасының қызметін қаржыландыру Қазақстан Республикасының мемлекеттік және жергілікті резервтерінен жүзеге асырылады, ал Қазақстан Республикасының Президенті төтенше бюджетті енгізген кезде, қаржыландыру төтенше бюджет қаражаты есебінен жүзеге асырылады.

2. Жергілікті жер комендатурасының негізгі міндеттері, функциялары, құқықтары мен міндеттері

      7. Жергілікті жер комендатурасының негізгі міндеттері:
      1) төтенше жағдай режимі енгізілген жерде қоғамдық тәртіп пен қауіпсіздікті, аса маңызды мемлекеттік және стратегиялық объектілерді, сондай-ақ халықтың тыныс-тіршілігі мен көліктің жұмыс істеуін қамтамасыз ететін объектілерді күзетуді қамтамасыз ету;
      2) төтенше жағдай режимін бұзған, ұсталған адамдарды ұстау және қоғамнан оқшаулау;
      3) ұйымдар басшыларының өз міндеттерін, коменданттың бұйрықтары мен өкімдерін тиісінше орындауын бақылауды;
      4) төтенше жағдай талаптарында қолданылатын енгізілген шаралар мен уақытша шектеулердің орындалуын бақылау болып табылады.
      8. Негізгі міндеттерді орындау үшін жергілікті жер комендатурасы мынадай функцияларды жүзеге асырады:
      1) төтенше жағдай режимін қамтамасыз ету мәселелері бойынша жергілікті жер комендантының бұйрықтары мен өкімдерінің жобаларын, сондай-ақ төтенше жағдайды енгізу үшін негіз болған мән-жайларды жою жөніндегі іс-шаралар жоспарларын әзірлейді;
      2) төтенше жағдай енгізілген жерде тиісті қоғамдық тәртіп пен қоғамдық қауіпсіздікті, сондай-ақ террористік тұрғыдан осал объектілерді күзетуді және қорғауды қамтамасыз етуді ұйымдастырады;
      3) бақылау-өткізу режимін, азаматтар мен көлік құралдарын тексеруді және қарап тексеруді, осы жердің тұрғындары болып табылмайтын қоғамдық тәртіпті бұзушыларды олардың есебінен өздерінің тұрақты болу жеріне немесе төтенше жағдай жарияланған жергілікті жерден тыс жерге шығарып жіберуді ұйымдастырады;
      4) төтенше жағдай режимін қамтамасыз ету бойынша Қазақстан Республикасы Президентінің Жарлықтарын, Мемлекеттік комиссияның және жергілікті жер комендантының бұйрықтары мен өкімдерін халықтың назарына жеткізуді ұйымдастырады;
      5) төтенше жағдай енгізілген жергілікті жер комендатурасының жанындағы журналистерді аккредиттеуді ұйымдастырады;
      6) төтенше жағдай режимін бұзған, ұсталған адамдарды төтенше жағдай режимі енгізілген жерде, сол сияқты одан тыс жерде орналасқан арнайы мекемелерде, ұстауды қамтамасыз етеді;
      7) коменданттық сағат талаптарының сақталуын қамтамасыз етеді;
      8) ұйымдар басшыларының өз міндеттерін, коменданттың бұйрықтары мен өкімдерін орындауына талдау жүргізеді;
      9) төтенше жағдай енгізілген жерде «Төтенше жағдай туралы» Қазақстан Республикасының Заңында көзделген қосымша шаралар мен уақытша шектеулерді қолдану қажеттілігіне талдау жүргізеді және осы шаралардың орындалуын қамтамасыз етеді;
      10) төтенше жағдай режимін қамтамасыз ету жөніндегі іс-шараларды қосымша қаржыландыру қажеттілігіне талдау жүргізеді;
      11) төтенше жағдай енгізілген жерде «Төтенше жағдай туралы» Қазақстан Республикасының Заңында көзделген қосымша шаралар мен уақытша шектеулерді қолдану қажеттігін қарастырады және осы шаралардың орындалуын қамтамасыз етеді;
      12) төтенше жағдай режимін қамтамасыз ету жөніндегі іс-шараларды қосымша қаржыландыру қажеттілігі мәселелерін қарайды;
      13) төтенше жағдай енгізілген жерде заңдылықты және құқықтық тәртіпті қамтамасыз етуге бағытталған жедел-профилактикалық іс-шараларды жоспарлауды және өткізуді жүзеге асырады;
      14) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес өзге де функцияларды жүзеге асырады.
      9. Жергілікті жер комендатурасы:
      1) орталық және жергілікті атқарушы органдардан, ұйымдардан өз
қызметін жүзеге асыру үшін қажетті құжаттар мен мәліметтерді сұратуға және алуға;
      2) төтенше жағдайды енгізуге негіз болған мән-жайларды жою үшін
ұйымдарды тартуға;
      3) төтенше жағдайды енгізуге негіз болған мән-жайларды жою үшін мәселелерін шешу үшін талдамалық, сараптамалық және басқа да қажетті жұмыстарды орындауға орталық және жергілікті атқарушы органдардың, ұйымдардың мамандарын тартуға;
      4) орталық және жергілікті атқарушы органдарға төтенше жағдайды енгізуге негіз болған мән-жайларды жою жөніндегі міндеттерді орындауға қатысты мәселелерді қарау туралы ұсыныстар енгізуге;
      5) ішкі істер органдарының аумақтық жедел басқару орталықтарының және жұмылдырылған құқық қорғау органдарының кезекші бөлімдерінің құралдары мен резервтерін қолдануға құқылы.
      10. Жергілікті жер комендатурасының міндеттері:
      1) «Төтенше жағдайлар туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 15, 16-баптарында көзделген шаралар мен уақытша шектеулерді қолдануды  қамтамасыз ету;
      2) күн сайын, төтенше жағдай режимі енгізілген аумақта орналасқан құқық қорғау және арнаулы мемлекеттік органдар өкілдерінің қатысуымен олардың қоғамдық тәртіп пен қауіпсіздіктің тиісті деңгейін ұстау жөніндегі жұмысының ұйымдастырылуын талдау, құқық бұзушылықтардың алдын алу және оған жол бермеу жөніндегі ұйымдастырушылық-практикалық шараларды айқындау;
      3) нарядқа шығар алдында патрульдердің жеке құрамына нұсқамалар өткізуді ұйымдастыру, қызметкерлердің қажетті қару-жарақпен, арнайы құралдармен және байланыс құралдарымен қамтамасыз етілуін бақылау;
      4) патрульдердің, сондай-ақ аса маңызды мемлекеттік және стратегиялық объектілерді, сондай-ақ халықтың тыныс-тіршілігі мен көліктің жұмыс істеуін қамтамасыз ететін объектілердің күзетін жүзеге асыратын бекеттердің қызмет өткеруін тексеруді ұйымдастыру;
      5) бақылау-өткізу режимінің жай-күйін тексеруді ұйымдастыру;
      6) еліміздің басқа өңірлерінен қосымша күштер мен құралдардың келуін және ауыстырылуын бақылауды жүзеге асыру;
      7) жергілікті жер комендатурасының міндеттерін орындауға қатысты мәселелер бойынша төтенше жағдай енгізілген аумақта қызметін жүзеге асыратын жергілікті атқарушы органдармен өзара іс-қимылды қолдау;
      8) төтенше жағдайды енгізуге негіз болған мән-жайларды жою жөніндегі коменданттың бұйрықтары мен өкімдерін орындау туралы ұйымдар басшыларын тыңдау;
      9) бұқаралық ақпарат құралдарының өкілдерімен баспасөз-конференцияларын немесе брифингтер өткізу;
      10) төтенше жағдай режимін ұстау жөніндегі іс-шараларға қаржылық шығыстарды есепке алуды жүргізу.

3. Жергілікті жер комендатурасының қызметін ұйымдастыру

      11. Жергілікті жер комендатурасына басшылықты жергілікті жер комендатурасына жүктелген міндеттердің орындалуына және оның өз функцияларын жүзеге асыруына дербес жауапты болатын жергілікті жер коменданты жүзеге асырады.
      12. Жергілікті жер коменданты Қазақстан Республикасы Президентінің Жарлығымен лауазымға тағайындалады және лауазымнан босатылады.
      13. Құрылған сәттен бастап Жергілікті жер комендатурасы өз қызметін үздіксіз жұмыс режимінде жүзеге асырады, оның нақты тәртібін комендант белгілейді.
      14. Жергілікті жер комендатурасы аппаратының құрамына:
      1) коменданттың төтенше жағдай режимін қамтамасыз ететін күштер мен құралдарға басшылық жасау жөніндегі, коменданттық сағат режимін қамтамасыз ету жөніндегі; тылдық және техникалық қамтамасыз ету жөніндегі орынбасарлары;
      2) коменданттың жергілікті халықпен және бұқаралық ақпарат құралдарымен жұмыс жөніндегі көмекшілері;
      3) бөлімшелер: штаб, хатшылық, құқықтық қамтамасыз ету, ақпараттық қарсы тұру, радиоэлектрондық барлау және басу топтары кіреді.
      15. Жергілікті жер комендатурасы аппаратының құрамы мен құрылымы төтенше жағдайды енгізуге негіз болған мән-жайларды негізге ала отырып, өзгеруі немесе қосымша топтармен толықтырылуы мүмкін.

О проекте Указа Президента Республики Казахстан "Об утверждении Типового положения о деятельности комендатуры местности"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 13 декабря 2013 года № 1330

      Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:
      внести на рассмотрение Президента Республики Казахстан проект Указа Президента Республики Казахстан «Об утверждении Типового положения о деятельности комендатуры местности».

      Премьер-Министр
      Республики Казахстан                       С. Ахметов

Об утверждении Типового положения
о деятельности комендатуры местности

      В соответствии с пунктом 3 статьи 11 Закона Республики Казахстан от 8 февраля 2003 года «О чрезвычайном положении» ПОСТАНОВЛЯЮ:
      1. Утвердить прилагаемое Типовое положение о деятельности комендатуры местности.
      2. Настоящий Указ вводится в действие по истечении десяти дней после первого официального опубликования.

      Президент
      Республики Казахстан                       Н.Назарбаев

Утверждено   
Указом Президента
Республики Казахстан
от « » 2013 года №

Типовое положение о деятельности комендатуры местности 1. Общие положения

      1. Комендатура местности является специальным органом государственного управления, создаваемым Президентом Республики Казахстан на период введения чрезвычайного положения, осуществляющим руководство в сфере обеспечения режима чрезвычайного положения во взаимодействии с центральными и местными исполнительными органами.
      2. Комендатура местности осуществляет свою деятельность в соответствии с Конституцией и законами Республики Казахстан, актами Президента и Правительства Республики Казахстан, иными нормативными правовыми актами, а также настоящим Положением.
      3. Комендатура местности в пределах своей компетенции по вопросам обеспечения режима чрезвычайного положения в установленном законодательством порядке принимает решения, оформляемые приказами и распоряжениями коменданта местности, обязательные для исполнения на соответствующей территории всеми физическими и юридическими лицами, должностными лицами, органами местного государственного управления и самоуправления, а также начальниками (командирами) органов внутренних дел, подразделений уполномоченного органа в области чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера, воинских формирований, расположенных (дислоцирующихся) в местности, где введено чрезвычайное положение, и дополнительно привлекаемых для обеспечения режима чрезвычайного положения.
      4. Комендатура местности образуется из представителей центральных, местных исполнительных органов, правоохранительных, специальных государственных органов и Вооруженных сил Республики Казахстан, дислоцированных в местности, где введено чрезвычайное положение. Персональный состав и структура аппарата комендатуры местности определяются комендантом местности исходя из обстоятельств, послуживших основанием для введения чрезвычайного положения.
      5. Местом нахождения комендатуры местности признается территория местности или населенного пункта, где введен режим чрезвычайного положения и находится ее постоянно действующий орган.
      6. Финансирование деятельности комендатуры местности осуществляется из государственного и местного резервов Республики Казахстан, а при введении Президентом Республики Казахстан чрезвычайного бюджета, финансирование осуществляется за счет средств чрезвычайного бюджета.

2. Основные задачи, функции, права и обязанности
комендатуры местности

      7. Основными задачами комендатуры местности являются:
      1) обеспечение в местности, где введен режим чрезвычайного положения, общественного порядка и безопасности, охраны особо важных государственных и стратегических объектов, а также объектов, обеспечивающих жизнедеятельность населения и функционирование транспорта;
      2) содержание и изоляция от общества задержанных лиц, нарушивших режим чрезвычайного положения;
      3) контроль за надлежащим исполнением руководителями организаций своих обязанностей, приказов и распоряжений коменданта;
      4) контроль за выполнением введенных мер и временных ограничений, применяемых в условиях чрезвычайного положения.
      8. Для выполнения основных задач комендатура местности осуществляет следующие функции:
      1) разрабатывает проекты приказов и распоряжений коменданта местности по вопросам обеспечения режима чрезвычайного положения, а также планы мероприятий по ликвидации обстоятельств, послуживших основанием для введения чрезвычайного положения;
      2) организует обеспечение надлежащего общественного порядка И общественной безопасности, а также охрану и оборону объектов, уязвимых В террористическом отношении в местности, где введено чрезвычайное положение;
      3) организует контрольно-пропускной режим, проверку и досмотр граждан и транспортных средств, выдворение нарушителей общественного порядка, не являющихся жителями данной местности, за их счет к месту своего постоянного пребывания или за пределы местности, где объявлено чрезвычайное положение;
      4) организует доведение до сведения населения указов Президента Республики Казахстан, приказов и распоряжений Государственной комиссии и коменданта местности по обеспечению режима чрезвычайного положения;
      5) организует аккредитацию журналистов при комендатуре местности, где введено чрезвычайное положение;
      6) обеспечивает содержание задержанных лиц, нарушивших режим чрезвычайного положения, в специальных учреждениях, расположенных как на местности, где введен режим чрезвычайного положения, так и за ее пределами;
      7) обеспечивает соблюдение требований комендантского часа;
      8) проводит анализ исполнения руководителями организаций своих обязанностей, приказов и распоряжений коменданта;
      9) проводит анализ необходимости применения в местности, где введено чрезвычайное положение, дополнительных мер и временных ограничений, предусмотренных Законом Республики Казахстан «О чрезвычайном положении», и обеспечивает исполнение этих мер;
      10) проводит анализ необходимости дополнительного финансирования мероприятий по обеспечению режима чрезвычайного положения;
      11) осуществляет планирование и проведение оперативно-профилактических мероприятий, направленных на обеспечение законности и правопорядка в местности, где введено чрезвычайное положение;
      12) осуществляет иные функции в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      9. Комендатура местности вправе:
      1) запрашивать и получать от центральных и местных исполнительных органов, организаций документы и сведения, необходимые для осуществления своей деятельности;
      2) привлекать организации для ликвидации обстоятельств, послуживших основанием для введения чрезвычайного положения;
      3) привлекать специалистов центральных и местных исполнительных органов, организаций для выполнения аналитических, экспертных и других работ, необходимых для решения вопросов ликвидации обстоятельств, послуживших основанием для введения чрезвычайного положения;
      4) вносить предложения в центральные и местные исполнительные органы о рассмотрении вопросов, касающихся выполнения задач по устранению обстоятельств, послуживших основанием введения чрезвычайного положения;
      5) использовать средства и резервы территориальных центров оперативного управления органов внутренних дел и дежурных частей задействованных правоохранительных органов.
      10. Обязанности комендатуры местности:
      1) обеспечивать применение мер и временных ограничений, предусмотренных статьями 15, 16 Закона Республики Казахстан «О чрезвычайном положении»;
      2) ежедневно, ң с участием представителей правоохранительных и специальных государственных органов, дислоцированных на территории, где введен режим чрезвычайного положения, анализировать организацию их работы по поддержанию должного уровня общественного порядка и безопасности, определять организационно-практические меры по предупреждению и недопущению правонарушений;
      3) организовать проведение инструктажей личного состава патрулей перед заступлением в наряд, контроль обеспечения сотрудников необходимым вооружением, специальными средствами и средствами связи;
      4) организовать проверки порядка несения службы патрулями, а также постами, осуществляющими охрану особо важных государственных и стратегических объектов, а также объектов, обеспечивающих жизнедеятельность населения и функционирование транспорта;
      5) организовать проверки состояния контрольно-пропускного режима;
      6) осуществлять контроль за прибытием и сменой дополнительных сил и средств из других регионов страны;
      7) поддерживать взаимодействие с местными исполнительными органами, осуществляющими деятельность на территории введения чрезвычайного положения, по вопросам, касающимся выполнения задач комендатуры местности;
      8) заслушивать руководителей организаций об исполнении приказов и распоряжений коменданта по устранению обстоятельств, послуживших основанием для введения чрезвычайного положения;
      9) проводить пресс-конференции или брифинги с представителями средств массовой информации;
      10) вести учет финансовых расходов на мероприятия по поддержанию режима чрезвычайного положения.

3. Организация деятельности комендатуры местности

      11. Руководство комендатурой местности осуществляется комендантом местности, который несет персональную ответственность за выполнение возложенных на комендатуру местности задач и осуществление им своих функций.
      12. Комендант местности назначается на должность и освобождается от должности Указом Президента Республики Казахстан.
      13. С момента создания комендатура местности осуществляет свою деятельность в непрерывном режиме работы, конкретный распорядок которого устанавливается ее комендантом.
      14. В состав аппарата комендатуры местности входят:
      1) заместители коменданта: по руководству силами и средствами, обеспечивающими режим чрезвычайного положения, по обеспечению режима комендантского часа, по тыловому и техническому обеспечению;
      2) помощники коменданта по работе с местным населением и средствами массовой информации;
      3) подразделения: штаб, секретариат, группы правового обеспечения, информационного противоборства, радиоэлектронной разведки и подавления.
      15. Состав и структура аппарата комендатуры местности могут быть изменены или дополнены дополнительными группами исходя из обстоятельств, послуживших основанием для введения чрезвычайного положения.