"Қазақстан Республикасының тауар биржалары туралы заңнамасының сақталуының тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттарын және тексеру парағын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2016 жылғы 5 наурыздағы № 128 бұйрығына өзгерістер мен толықтыру енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Премьер-Министрі орынбасарының - Сауда және интеграция министрінің 2023 жылғы 4 мамырдағы № 156-НҚ және Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің м.а. 2023 жылғы 4 мамырдағы № 59 бірлескен бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2023 жылғы 5 мамырда № 32443 болып тіркелді

      БҰЙЫРАМЫЗ:

      1. "Қазақстан Республикасының тауар биржалары туралы заңнамасының сақталуының тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттарын және тексеру парағын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2016 жылғы 5 наурыздағы № 128 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 13584 болып тіркелген) мынадай өзгерістер мен толықтыру енгізілсін:

      кіріспе мынадай редакцияда жазылсын:

      "Қазақстан Республикасының Кәсіпкерлік кодексі 141-бабының 5 және 6 тармақтарына, 143-бабының 1-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫЗ:";

      1 тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. Қоса беріліп отырған бекітілсін:

      1) осы бұйрыққа 1-қосымшаға сәйкес Қазақстан Республикасының тауар биржалары туралы заңнамасының сақталуына тәуекел дәрежесін бағалау критерийлері;

      2) осы бұйрыққа 2-қосымшаға сәйкес Қазақстан Республикасының тауар биржалары туралы заңнамасының сақталуын тексеру парағы;

      3) осы бұйрыққа 3-қосымшаға сәйкес Қазақстан Республикасының тауар биржалары туралы заңнамасының сақталуын тексеру парағы.";

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген 1 және 2-қосымшалар осы бірлескен бұйрыққа 1 және 2-қосымшаларға сәйкес жаңа редакцияда жазылсын;

      осы бірлескен бұйрыққа 3-қосымшаға сәйкес көрсетілген бірлескен бұйрыққа 3-қосымшамен толықтырылсын.

      2. Қазақстан Республикасы Сауда және интеграция министрлігі Сауда комитеті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бірлескен бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бірлескен бұйрықты Қазақстан Республикасы Сауда және интеграция министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бірлескен бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының сауда және интеграция, Ұлттық экономика жетекшілік ететін вице-министрлеріне жүктелсін.

      4. Осы бірлескен бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің м.а.
Т. Жаксылыков
     
      Қазақстан Республикасы
Премьер-Министрінің орынбасары -
Сауда және интеграция министрі
С. Жумангарин

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Бас прокуратурасының

      Құқықтық статистика және

      арнайы есепке алу жөніндегі комитеті

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
м.а.
2023 жылғы 4 мамырдағы
№ 59 мен
Қазақстан Республикасы
Премьер-Министрінің
орынбасары -
Сауда және интеграция министрі
2023 жылғы 4 мамырдағы
№ 156-НҚ бірлескен бұйрыққа
1-қосымша
  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2016 жылғы 5 наурыздағы
№ 128 бұйрығына
1-қосымша

Қазақстан Республикасының тауар биржалары туралы заңнамасының сақталуының тәуекел дәрежесін бағалау критерийлері

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Қазақстан Республикасының Тауар биржалары туралы заңнамасының сақталуына тәуекел дәрежесін бағалау критерийлері (бұдан әрі – критерийлер) Қазақстан Республикасының Кәсіпкерлік кодексінің 141-бабының 5 және 6-тармақтарына және 143-бабының 1-тармағына (бұдан әрі- Кодекс), Қазақстан Республикасының "Тауар биржалары туралы" Заңымен, Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің міндетін атқарушының 2018 жылғы 31 шілдедегі № 3 "Тексеру парағының нысанын бекіту туралы" бұйрығымен (нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 17371 болып тіркелген) және Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің міндетін атқарушының 2022 жылғы 22 маусымдағы № 48 бұйрығымен бекітілген реттеуші мемлекеттік органдардың тәуекелдерді бағалау және басқару жүйесін және тексеру парақтарының нысандарын қалыптастыру қағидаларына (нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 28577 болып тіркелген) сәйкес әзірленді.

      2. Осы Критерийлерде мынадай ұғымдар пайдаланылады:

      1) балл – тәуекелді есептеудің сандық өлшемі;

      2) деректерді қалыпқа келтіру-әртүрлі шкалаларда өлшенген мәндерді шартты жалпы шкалаға келтіруді көздейтін статистикалық рәсім;

      3) тәуекел – адамның өмірін немесе денсаулығын бақылау субъектісінің қызметі нәтижесінде, қоршаған ортаға, жеке және заңды тұлғалардың заңды мүдделеріне, оның зардаптарының ауырлық дәрежесін ескере отырып, мемлекеттің мүліктік мүдделеріне зиян келтіру ықтималдығы;

      4) тәуекелдерді бағалау және басқару жүйесі – тиісті қызмет салаларында тәуекелдің жол берілетін деңгейін қамтамасыз ете отырып, кәсіпкерлік еркіндігін шектеудің ең төменгі мүмкін дәрежесі мақсатында бақылау субъектісіне барып және (немесе) тексерулердің біліктілік талаптарына сәйкестігін кейіннен профилактикалық бақылауды жүзеге асыру үшін тәуекел дәрежелері бойынша Бақылау субъектілерін бөлу арқылы қолайсыз факторлардың туындау ықтималдығын төмендетуге бағытталған басқарушылық шешімдерді қабылдау процесі, сондай-ақ нақты бақылау субъектісі үшін тәуекел деңгейін өзгертуге және (немесе) Бақылау субъектісіне бара отырып, осындай бақылау субъектісін профилактикалық бақылаудан босатуға бағытталған;

      5) тәуекел дәрежесін бағалаудың объективті критерийлері (бұдан әрі-объективті критерийлер) – белгілі бір қызмет саласындағы тәуекел дәрежесіне байланысты бақылау субъектілерін іріктеу үшін пайдаланылатын және бақылаудың жекелеген субъектісіне тікелей тәуелді болмайтын тәуекел дәрежесін бағалау критерийлері;

      6) тәуекел дәрежесін бағалау критерийлері-бақылау субъектісінің тікелей қызметіне, салалық даму ерекшеліктеріне және осы дамуға әсер ететін факторларға байланысты, бақылау субъектілерін тәуекелдің әртүрлі дәрежелеріне жатқызуға мүмкіндік беретін сандық және сапалық көрсеткіштердің жиынтығы;

      7) тәуекел дәрежесін бағалаудың субъективті критерийлері (бұдан әрі-субъективті критерийлер) – бақылаудың нақты субъектісі қызметінің нәтижелеріне қарай бақылау субъектілерін іріктеу үшін пайдаланылатын тәуекел дәрежесін бағалау критерийлері;

      8) тексеру парағы – сақталмауы, жеке және заңды тұлғалардың, мемлекеттің заңды мүдделеріне қатер төндіретін бақылау субъектілерінің қызметіне қойылатын талаптардың тізбесі;

      9) іріктеме жиынтығы (іріктеме) – Кодекстің 143-бабының 2-тармағына сәйкес мемлекеттік бақылаудың нақты саласындағы бақылау субъектілерінің біртекті тобына жататын бағаланатын субъектілердің тізбесі.

2 тарау. Біліктілік талаптарына сәйкестігін тексеру және бақылау субъектілеріне бару арқылы профилактикалық бақылау жүргізу тәсілдері

      3. Бақылау субъектісіне бару арқылы профилактикалық бақылауды жүзеге асыру кезінде тәуекелдерді басқару кезең-кезеңмен жүзеге асырылатын объективті және субъективті критерийлерді айқындау арқылы қалыптастырылады (шешімдерді көп өлшемді талдау).

      Бірінші кезеңде объективті критерийлер бойынша бақылау субъектілері жоғары тәуекел дәрежесіне бөлінеді.

      Тәуекел дәрежесіне жатқызылған салалар үшін бақылау субъектісіне бару арқылы профилактикалық бақылау, бақылау субъектісіне бармай профилактикалық бақылау және жоспардан тыс бақылау субъектілері қызметін квалификациялық талаптарға сәйкестігін тексеру жүргізіледі.

      Екінші кезеңде субъективті критерийлер бойынша тауар биржасы мынадай тәуекел дәрежесіне жатқызылады:

      жоғары тәуекел.

      Субъективті критерийлер бойынша тәуекел дәрежесінің көрсеткіштері бойынша бақылау субъектісі тәуекелдің жоғары дәрежесіне-тәуекел дәрежесінің көрсеткіші 71-ден 100-ге дейін қоса алғанда.

      4. Бақылау субъектілеріне профилактикалық бақылау жүргізу үшін тәуекел дәрежесін бағалау критерийлері объективті және субъективті критерийлерді айқындау арқылы қалыптастырылады.

3-тарау. Объективті критерийлер

      5. Объективті критерийлер бойынша тауар биржалары жоғары тәуекел дәрежесіне жатады.

      6. Бақылау субъектілерін тәуекелдің жоғары дәрежесіне жатқызу жеке және заңды тұлғалардың заңды мүдделеріне, тауар биржасында коммерциялық құпияның сақталуын қамтамасыз етуге, биржалық саудаға қатысушылардың құқықтарын қорғауға және олардың арасындағы коммерциялық құпияның заңсыз таралуына әкеп соғуы мүмкін адал бәсекелестікке байланысты бақылау субъектілерінің қызметі нәтижесінде мемлекеттің мүдделеріне зиян келтіру ықтималдығына байланысты жүзеге асырылады. табиғи бағаны бұзу және тауар нарығын тұрақсыздандыру.

      7. Тәуекелдің жоғары дәрежесіне жатқызылған бақылау субъектілерінің қызмет салалары үшін біліктілік талаптарына сәйкестігіне тексеру, Бақылау субъектісіне бара отырып профилактикалық бақылау, Бақылау субъектісіне бармай профилактикалық бақылау және жоспардан тыс тексеру жүргізіледі.

      8. Жүргізілген алдыңғы Профилактикалық бақылаудың қорытындылары бойынша берілген бұзушылықтарды толық көлемде жойған бақылау субъектілеріне қатысты біліктілік талаптарына барумен және (немесе) сәйкестігін тексерумен оларды мемлекеттік бақылаудың кезекті кезеңіне кестелер мен тізімдерді қалыптастыру кезінде енгізуге жол берілмейді.

      9. Тәуекелдерді бағалау мен басқарудың ақпараттық жүйесі болмаған кезде бақылау субъектісіне бару және (немесе) біліктілік талаптарына сәйкестігі арқылы профилактикалық бақылау жүзеге асырылатын бақылау субъектілері санының ең төменгі жол берілетін шегі мемлекеттік бақылаудың белгілі бір саласындағы осындай бақылау субъектілерінің жалпы санының бес пайызынан аспауға тиіс.

4-тарау. Субъективті критерийлер

      10. Субъективті критерийлерді анықтау келесі кезеңдерді қолдана отырып жүзеге асырылады:

      1) деректер базасын қалыптастыру және ақпарат жинау;

      2) ақпаратты талдау және тәуекелдерді бағалау.

      11. Деректер базасын қалыптастыру және ақпарат жинау Қазақстан Республикасының Тауар биржалары туралы заңнамасын бұзатын бақылау субъектілерін анықтау үшін қажет.

      Бақылау субъектісіне бару арқылы профилактикалық бақылауды жүзеге асыру мақсатында тәуекелдер дәрежесін бағалау үшін мынадай ақпарат көздері пайдаланылады:

      1) бақылау субъектілеріне барумен алдыңғы тексерулер мен профилактикалық бақылаудың нәтижелері;

      2) мемлекеттік органдар мен ұйымдар ұсынатын мәліметтерді талдау нәтижелері.

      Біліктілік талаптарына сәйкестігін тексеруді жүзеге асыру мақсатында тәуекелдер дәрежесін бағалау үшін мынадай ақпарат көздері пайдаланылады:

      1) бақылау субъектілеріне барумен алдыңғы тексерулер мен Профилактикалық бақылаудың нәтижелері;

      2) мемлекеттік органдар мен ұйымдар ұсынатын мәліметтерді талдау нәтижелері.

      12. Осы Критерийлердің 11-тармағында айқындалған ақпарат көздерінің негізінде осы Критерийлердің 1-қосымшасына сәйкес Қазақстан Республикасының Тауар биржалары туралы заңнамасының сақталуына тәуекел дәрежесін бағалаудың субъективті критерийлері айқындалады.

5-тарау. Тәуекелдерді басқару

      13. Адал бақылау субъектілерін (объектілері) көтермелеу және бұзушыларға бақылау шоғырландыру қағидатын іске асыру мақсатында бақылау субъектілері (объектілері) тәуекел дәрежесін бағалау субъективті өлшемшарттарымен айқындалатын кезеңге, бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау және (немесе) квалификациялық талаптарға сәйкестігін тексеру жүргізуден субъективті өлшемшарттарымен айқындалатын кезеңге босатылады.

      14. Субъективті өлшемшарттар бойынша бақылау субъектілері (объектілері) ақпараттық жүйені қолдана отырып, бақылау субъектілері қызметінің тиісті салаларындағы жоғары тәуекел дәрежесінен орташа тәуекел дәрежесіне немесе орташа тәуекел дәрежесінен төмен тәуекел дәрежесіне мынадай жағдайларда:

      1) егер мұндай субъектілер Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген жағдайларда және тәртіппен үшінші тұлғалар алдында азаматтық-құқықтық жауапкершілікті сақтандыру шарттарын жасасcа;

      2) егер Қазақстан Республикасының заңдарында және реттеуші мемлекеттік органдардың тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттарында бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылаудан немесе хабарлау тәртібі бойынша талаптарға сәйкестігіне тексерулер жүргізуден босату жағдайлары айқындалған болса;

      3) егер субъектілер (объектілер) өзін-өзі реттейтін ұйым қызметінің нәтижелерін тану туралы келісім жасалған, "Өзін-өзі реттеу туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес ерікті мүшелікке (қатысуға) негізделген өзін-өзі реттейтін ұйымның мүшелері болып табылса ауыстырылады.

      15. Алдыңғы жүргізілген бару арқылы профилактикалық бақылаудың және (немесе) хабарлау тәртібі бойынша талаптарға сәйкестігін тексерудің қорытындылары бойынша берілген бұзушылықтарды толық көлемде жойған бақылау субъектілеріне қатысты оларды мемлекеттік бақылаудың кезекті кезеңіне кестелер мен тізімдерді қалыптастыру кезінде енгізуге жол берілмейді.

6-тарау. Субъективті критерийлер бойынша тәуекел дәрежесін есептеу тәртібі

      16. Бақылау субъектісін тәуекел дәрежесіне жатқызу үшін тәуекел дәрежесінің көрсеткішін есептеудің мынадай тәртібі қолданылады.

      Субъективті критерийлер бойынша тәуекел дәрежесінің көрсеткішін есептеу (R) бақылау субъектілеріне (SP) бару арқылы алдыңғы тексерулер мен профилактикалық бақылау нәтижелері бойынша бұзушылықтар бойынша тәуекел дәрежесінің көрсеткішін және субъективті критерийлер бойынша тәуекел дәрежесінің көрсеткішін (SC) қорытындылау жолымен автоматтандырылған режимде жүзеге асырылады, кейіннен деректер мәндерін 0-ден 100-ге дейінгі диапазонға қалыпқа келтіреді ұпай.

      Rпром = SP + SC, мұнда

      Rпром-субъективті критерийлер бойынша тәуекел дәрежесінің аралық көрсеткіші,

      ЅР-бұзушылықтар бойынша тәуекел дәрежесінің көрсеткіші,

      SC-осы Критерийлердің 12-тармағына сәйкес айқындалған субъективті критерийлер бойынша тәуекел дәрежесінің көрсеткіші..

      Есеп мемлекеттік бақылаудың әрбір саласы бақылау субъектілерінің біртекті тобын бақылаудың әрбір субъектісі бойынша жүргізіледі. Бұл ретте мемлекеттік бақылаудың бір саласының бақылау субъектілерінің біртекті тобына жататын бағаланатын бақылау субъектілерінің тізбесі деректерді кейіннен қалыпқа келтіру үшін іріктемелі жиынтық (іріктеме) құрайды.

      17. Бақылау субъектілеріне бару арқылы алдыңғы тексерулер мен профилактикалық бақылау нәтижелері бойынша алынған деректер бойынша 0-ден 100-ге дейінгі баллмен бағаланатын бұзушылықтар бойынша тәуекел дәрежесінің көрсеткіші қалыптастырылады.

      Осы Критерийлердің 11-тармағында көрсетілген ақпарат көздерінің кез келгені бойынша бір өрескел бұзушылық анықталған кезде бақылау субъектісіне тәуекел дәрежесінің көрсеткіші 100 балл теңестіріледі және оған қатысты бақылау субъектісіне бара отырып профилактикалық бақылау жүргізіледі.

      Өрескел бұзушылықтар анықталмаған кезде бұзушылықтар бойынша тәуекел дәрежесінің көрсеткіші елеулі және елеусіз дәрежедегі бұзушылықтар бойынша жиынтық көрсеткішпен есептеледі.

      Елеулі бұзушылықтар көрсеткішін анықтау кезінде 0,7 коэффициенті қолданылады.

      Бұл көрсеткіш келесі формула бойынша есептеледі:

      SРз = (SР2 х 100/SР1) х 0,7, мұнда:

      SРз – елеулі бұзушылықтар көрсеткіші;

      SР1 – маңызды бұзушылықтардың қажетті саны;

      SР2 – анықталған елеулі бұзушылықтар саны;

      Шамалы бұзушылықтар көрсеткішін анықтау кезінде 0,3 коэффициенті қолданылады.

      Бұл көрсеткіш келесі формула бойынша есептеледі:

      SРн = (SР2 х 100/SР1) х 0,3, мұнда:

      SРн – шамалы бұзушылықтар көрсеткіші;

      SР1 – кішігірім бұзушылықтардың қажетті саны;

      SР2 – анықталған шамалы бұзушылықтар саны;

      Бұзушылықтар бойынша тәуекел дәрежесінің көрсеткіші (ЅР) 0-ден 100 балға дейінгі шкала бойынша есептеледі және мынадай формула бойынша елеулі және елеусіз бұзушылықтар көрсеткіштерін жинақтау жолымен айқындалады:

      SР = SРз + SРн, мұнда:

      SР – бұзушылықтар бойынша тәуекел дәрежесінің көрсеткіші;

      SРз – елеулі бұзушылықтар көрсеткіші;

      SРн – шамалы бұзушылықтар көрсеткіші.

      Бұзушылықтар бойынша тәуекел дәрежесі көрсеткішінің алынған мәні субъективті критерийлер бойынша тәуекел дәрежесі көрсеткішінің есебіне енгізіледі.

      18. Осы Критерийлердің 11-тармағына сәйкес айқындалған субъективті критерийлер бойынша тәуекел дәрежесінің көрсеткішін есептеу 0-ден 100 балға дейінгі шәкіл бойынша жүргізіледі және мынадай формула бойынша жүзеге асырылады:



      xi – субъективті критерий көрсеткіші,

      wi – субъективті өлшем көрсеткішінің үлес салмағы xi,

      n – көрсеткіштер саны.

      Осы Критерийлердің 11-тармағына сәйкес айқындалған субъективті критерийлер бойынша тәуекел дәрежесі көрсеткішінің алынған мәні субъективті критерийлер бойынша тәуекел дәрежесі көрсеткішінің есебіне енгізіледі.

      19. Субъектілер бойынша есептелген R көрсеткіші бойынша мәндер 0-ден 100 балға дейінгі диапазонға қалыпқа келтіріледі. Деректерді қалыпқа келтіру әрбір іріктемелі жиынтық (іріктеме) бойынша мынадай формуланы пайдалана отырып жүзеге асырылады:



      R - бақылаудың жекелеген субъектісінің субъективті критерийлері бойынша тәуекел дәрежесінің көрсеткіші (қорытынды),

      Rmax - бір іріктемелі жиынтыққа (іріктемеге) кіретін субъектілер бойынша субъективті критерийлер бойынша тәуекел дәрежесі шкаласы бойынша ең жоғары ықтимал мән (шкаланың жоғарғы шекарасы),

      Rmin - бір іріктемелі жиынтыққа (іріктемеге) кіретін субъектілер бойынша субъективті критерийлер бойынша тәуекел дәрежесі шкаласы бойынша мүмкін болатын ең төменгі мән (шкаланың төменгі шекарасы),

      Rпром - осы Критерийлердің 13-тармағына сәйкес есептелген субъективті критерийлер бойынша тәуекел дәрежесінің аралық көрсеткіші.

  Қазақстан Республикасының
тауар биржалары туралы
заңнамасының сақталуының
тәуекел дәрежесін бағалау
критерийлеріне
қосымша

Қазақстан Республикасының тауар биржалары туралы заңнамасының сақталуына қойылатын біліктілік талаптардың бұзылу дәрежесі

Критерийлер

Бұзушылық дәрежесі

Бару арқылы профилактикалық бақылау

1

Тауар биржасының өткізілген биржалық сауда-саттық бойынша ай сайынғы есепті ұсынбауы немесе уақтылы ұсынбауы

өрескел

2

Биржалық тауарларға баға ұсыныстарын жарияламау

елеулі

3

Өз интернет-ресурсында кепілдік және сақтандыру қорларының ағымдағы мөлшері туралы ақпараттың болмауы

елеулі

4

Тауар биржасының аккредиттелген мүшелерінің өзекті тізбесін өзінің интернет-ресурсының арнайы бөлімінде орналастырмау

елеусіз

5

Биржалық мәмілелерді жасасу, сондай-ақ ақпаратты жинау, сақтау, өңдеу және ашу процесін автоматтандыруды қамтамасыз ететін тауар биржасының электрондық сауда жүйесінің сәйкес келмеуі

өрескел

6

Тауар биржасының биржалық сауда-саттықты өткізу режимдерін орындамауы

елеулі

7

Тауар биржасының биржалық сауда-саттық нәтижелерін өзінің интернет-ресурсында сауда күнінен кейінгі жұмыс күнінен кешіктірмей орналастырмауы немесе уақтылы орналастырмауы

өрескел

8

Тауар биржасының стандартталмаған тауарлар бойынша жасалатын мәмілелердің жеке есебін жүргізбеуі

елеулі

9

Тауар биржасы қызметкерлерінің биржалық мәмілелерге қатысуына, сондай-ақ коммерциялық ақпаратты өз мүдделеріне пайдалануға тыйым салу туралы талапты сақтамау

өрескел

10

Тауар биржасының атынан және есебінен биржалық мәмілелер жасауға тыйым салу туралы талапты сақтамау

өрескел

11

Тауар биржасының ішкі құжаттарды өзінің интернет-ресурсында орналастырмауы

елеулі

12

Тауар биржасының биржалық сауда-саттықты өткізу кестесін өзінің интернет-ресурсында орналастырмауы немесе уақтылы орналастырмауы

өрескел

13

Тауар биржасының аккредиттеу туралы шешімді уақтылы қабылдамауы

өрескел

14

Биржалық сауданы ұйымдастырумен тікелей байланысты емес өзге де қызметті жүзеге асыруы

өрескел

Біліктілік талаптарға сәйкестігін тексеру үшін

1

"Тауар биржасы" акционерлік қоғамы" атауын және қоғамның атауын қамтитын тауар биржасының фирмалық атауының болмауы

өрескел

2

Биржалық мәлімелерді жасасу, сондай-ақ ақпаратты жинау, сақтау, өңдеу және ашу процесін автоматтандыруды қамтамасыз ететін тауар биржасының электрондық сауда жүйесінің болмауы

өрескел

3

Клирингтік қызмет процесін автоматтандыруды қамтамасыз ететін аппараттық-бағдарламалық кешені бар тауар биржасының клирингтік орталығының болмауы

өрескел

4

Тек стандартталмаған тауарлармен сауда-саттықты ұйымдастыратын тауар биржасының жарғылық капиталының-тиісті қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы Қазақстан Республикасының Заңында белгіленген айлық есептік көрсеткіштің кемінде үш жүз мың еселенген мөлшерінің сәйкес келмеуі

өрескел

5

Биржалық тауарлармен сауда-саттықты ұйымдастыратын тауар биржасының жарғылық капиталының-тиісті қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы Қазақстан Республикасының Заңында белгіленген айлық есептік көрсеткіштің кемінде алты жүз мың еселенген мөлшерінің сәйкес келмеуі

өрескел

6

Білім беру деңгейіне (бірінші басшы үшін – жоғары білім, басшы лауазымдарды атқармайтын қызметкерлер үшін – жоғары және (немесе) орта білімнен кейінгі білім) және практикалық қызмет тәжірибесіне (бірінші басшы үшін – биржалық қызмет саласындағы және (немесе) қаржы ұйымдарындағы жұмыс өтілі кемінде үш жыл сәйкес келетін тауар биржасы қызметкерлерінің білікті құрамының болмауы) және экономикалық қызмет саласындағы қылмыстар және сыбайлас жемқорлық қылмыстар жасағаны үшін алынбаған немесе өтелмеген соттылықтың болмауы (бірінші басшы үшін)

өрескел

7

Уәкілетті органмен келісілген (егер мұндай келісу міндетті болып табылса) және тауар биржасы бекіткен (қабылдаған) тауар биржасына қатысушылардың тауар биржасындағы қызметінің шарттары мен тәртібін, тауар биржасының, оның органдарының, құрылымдық бөлімшелерінің жұмысын, көрсетілетін қызметтерге ақы төлеудің тәртібі мен мөлшерін, тауар биржасындағы коммерциялық құпияны реттейтін ішкі құжаттарының болуы, ал сондай-ақ тұрақты жұмыс істейтін биржалық арбитраж

өрескел

8

Қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыруға (жылыстатуға), терроризмді қаржыландыруға және жаппай қырып-жою қаруын таратуды қаржыландыруға қарсы іс-қимыл мақсатында бекітілген ішкі бақылау қағидаларының және оны жүзеге асыру бағдарламасының болмауы

өрескел

  Қазақстан Республикасының
тауар биржалары туралы
заңнамасының сақталуына
тәуекел дәрежесін бағалау
критерийлеріне
1-қосымша

Қазақстан Республикасының тауар биржалары туралы заңнамасының сақталуына тәуекел дәрежесін бағалаудың субъективті критерийлері бойынша тәуекел дәрежесін айқындауға арналған субъективті критерийлер тізбесі

№ п/п

Субъективті критерий көрсеткіші

Субъективті критерий көрсеткіші бойынша ақпарат көзі

Маңыздылығы бойынша үлес салмағы, балл (сомасы 100 балдан аспауы тиіс), wi

Шарттар / мәндер, xi

1-шарт / мәні

2-шарт / мәні

3-шарт / мәні

1

2

3

4

5

6

7

Біліктілік талаптарға сәйкестігін тексеру үшін

1

"Тауар биржасы" акционерлік қоғамы" атауын және қоғамның атауын қамтитын тауар биржасының фирмалық атауының болмауы

Мемлекеттік органдар мен ұйымдар ұсынатын мәліметтерді талдау нәтижелері

100

0

1

0

0%

100%

0%

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
м.а.
2023 жылғы 4 мамырдағы
№ 59 мен
Қазақстан Республикасы
Премьер-Министрінің
орынбасары -
Сауда және интеграция министрі
2023 жылғы 4 мамырдағы
№ 156-НҚ бірлескен бұйрыққа
2-қосымша
  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2016 жылғы 5 наурыздағы
№ 128 бұйрығына
2-қосымша

Тексеру парағы

      тауар биржасына қатысты Қазақстан Республикасының тауар биржалары

      туралы заңнамасының сақталуын

      ___________________________________________________________________

      ___________________________________________________________________

      Қазақстан Республикасы Кәсіпкерлік кодексінің 138 бабына сәйкес

      саласында/аясында __________________________________________ қатысты

      Тексеруді/ бақылау субъектісіне бару арқылы

      профилактикалық бақылауды тағайындаған мемлекеттік орган

      ___________________________________________________________________

      ___________________________________________________________________

      Тексеруді/ бақылау субъектісіне бару арқылы

      профилактикалық бақылауды тағайындау туралы акт

      ___________________________________________________________________

      ___________________________________________________________________

      №, күні

      Бақылау субъектісінің атауы

      ___________________________________________________________________

      ___________________________________________________________________

      Бақылау субъектісінің (жеке сәйкестендіру нөмірі), бизнес-сәйкестендіру нөмірі

      ___________________________________________________________________

      ___________________________________________________________________

      Орналасқан жерінің мекенжайы

      _____________________________________________________________________

      _________________________________________________________________

Қойылатын талаптар тізбесі

Талаптарға сәйкес келеді

Талаптарға сәйкес келмейді

1

Тауар биржасының өткізілген биржалық сауда-саттық бойынша ай сайынғы есепті ұсынбауы немесе уақтылы ұсынбауы



2

Биржалық тауарларға баға ұсыныстарын жарияламау



3

Өз интернет-ресурсында кепілдік және сақтандыру қорларының ағымдағы мөлшері туралы ақпараттың болмауы



4

Тауар биржасының аккредиттелген мүшелерінің өзекті тізбесін өзінің интернет-ресурсының арнайы бөлімінде орналастырмау



5

Биржалық мәмілелерді жасасу, сондай-ақ ақпаратты жинау, сақтау, өңдеу және ашу процесін автоматтандыруды қамтамасыз ететін тауар биржасының электрондық сауда жүйесінің сәйкес келмеуі



6

Тауар биржасының биржалық сауда-саттықты өткізу режимдерін орындамауы



7

Тауар биржасының биржалық сауда-саттық нәтижелерін өзінің интернет-ресурсында сауда күнінен кейінгі жұмыс күнінен кешіктірмей орналастырмауы немесе уақтылы орналастырмауы



8

Тауар биржасының стандартталмаған тауарлар бойынша жасалатын мәмілелердің жеке есебін жүргізбеуі



9

Тауар биржасы қызметкерлерінің биржалық мәмілелерге қатысуына, сондай-ақ коммерциялық ақпаратты өз мүдделеріне пайдалануға тыйым салу туралы талапты сақтамау



10

Тауар биржасының атынан және есебінен биржалық мәмілелер жасауға тыйым салу туралы талапты сақтамау



11

Тауар биржасының ішкі құжаттарды өзінің интернет-ресурсында орналастырмауы



12

Тауар биржасының биржалық сауда-саттықты өткізу кестесін өзінің интернет-ресурсында орналастырмауы немесе уақтылы орналастырмауы



13

Тауар биржасының аккредиттеу туралы шешімді уақтылы қабылдамауы



14

Биржалық сауданы ұйымдастырумен тікелей байланысты емес өзге де қызметті жүзеге асыруы



      Лауазымды адам (-дар) ___________________________ _________________

      лауазымы                   қолы

      _________________________________________________________________

      тегі, аты, әкесінің аты (бар болған жағдайда)

      Бақылау субъектісінің басшысы ______________________________________

      _________________________________________________________________

      ________________________________________________ _________________

      лауазымы                               қолы

      _________________________________________________________________

      тегі, аты, әкесінің аты (бар болған жағдайда)

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
м.а.
2023 жылғы 4 мамырдағы
№ 59 мен
Қазақстан Республикасы
Премьер-Министрінің
орынбасары -
Сауда және интеграция министрі
2023 жылғы 4 мамырдағы
№ 156-НҚ бірлескен бұйрыққа
3-қосымша
  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
2016 жылғы 5 наурыздағы
№ 128 бұйрығына
3-қосымша

Тексеру парағы

      Тауар биржасына қатысты Тауар биржалары саласындағы лицензияланатын

      қызмет түріне қойылатын біліктілік талаптарына сәйкестігін

      _____________________________________________________________________

      Қазақстан Республикасы Кәсіпкерлік кодексінің 138 бабына сәйкес

      ____________________________________________________________________

      саласында/аясында ____________________________________________ қатысты

      Тексеруді/ бақылау субъектісіне

      бақылауды тағайындаған мемлекеттік орган

      _____________________________________________________________________

      _____________________________________________________________________

      Тексеруді/ бақылау субъектісіне

      бақылауды тағайындау туралы акт

      _____________________________________________________________________

      _____________________________________________________________________

      №, күні

      Бақылау субъектісінің атауы

      _____________________________________________________________________

      _____________________________________________________________________

      Бақылау субъектісінің (жеке сәйкестендіру нөмірі), бизнес-сәйкестендіру нөмірі

      _____________________________________________________________________

      _____________________________________________________________________

      Орналасқан жерінің мекенжайы

      ______________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

Қойылатын талаптар тізбесі

Талаптарға сәйкес келеді

Талаптарға сәйкес келмейді

1

"Тауар биржасы" акционерлік қоғамы" атауын және қоғамның атауын қамтитын тауар биржасының фирмалық атауының болмауы



2

Бірегей желілік мекенжайы және (немесе) домендік атауы бар және арнайы бөлімдерді (тауар биржасының аккредиттелген мүшелерінің тізбесі; биржалық сауда-саттық нәтижелері; биржалық тауарлардың баға белгіленімі; уәкілетті органға берілетін есептік ақпарат) көздейтін және тауар биржасының ақпаратты мемлекеттік және орыс тілдерінде орналастыруын қамтамасыз ететін Интернетте жұмыс істейтін тауар биржасының меншікті интернет-ресурсының болмауы (мәтіндік, графикалық, аудиовизуалды немесе басқа түрде)



3

Клирингтік қызмет процесін автоматтандыруды қамтамасыз ететін аппараттық-бағдарламалық кешені бар тауар биржасының клирингтік орталығының болмауы



4

Тек стандартталмаған тауарлармен сауда-саттықты ұйымдастыратын тауар биржасының жарғылық капиталының-тиісті қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы Қазақстан Республикасының Заңында белгіленген айлық есептік көрсеткіштің кемінде үш жүз мың еселенген мөлшерінің сәйкес келмеуі



5

Биржалық тауарлармен сауда-саттықты ұйымдастыратын тауар биржасының жарғылық капиталының-тиісті қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы Қазақстан Республикасының Заңында белгіленген айлық есептік көрсеткіштің кемінде алты жүз мың еселенген мөлшерінің сәйкес келмеуі



6

Білім беру деңгейіне (бірінші басшы үшін – жоғары білім, басшы лауазымдарды атқармайтын қызметкерлер үшін – жоғары және (немесе) орта білімнен кейінгі білім) және практикалық қызмет тәжірибесіне (бірінші басшы үшін – биржалық қызмет саласындағы және (немесе) қаржы ұйымдарындағы жұмыс өтілі кемінде үш жыл сәйкес келетін тауар биржасы қызметкерлерінің білікті құрамының болмауы) және экономикалық қызмет саласындағы қылмыстар және сыбайлас жемқорлық қылмыстар жасағаны үшін алынбаған немесе өтелмеген соттылықтың болмауы (бірінші басшы үшін)



7

Уәкілетті органмен келісілген (егер мұндай келісу міндетті болып табылса) және тауар биржасы бекіткен (қабылдаған) тауар биржасына қатысушылардың тауар биржасындағы қызметінің шарттары мен тәртібін, тауар биржасының, оның органдарының, құрылымдық бөлімшелерінің жұмысын, көрсетілетін қызметтерге ақы төлеудің тәртібі мен мөлшерін, тауар биржасындағы коммерциялық құпияны реттейтін ішкі құжаттарының болуы, ал сондай-ақ тұрақты жұмыс істейтін биржалық арбитраж



8

Қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыруға (жылыстатуға), терроризмді қаржыландыруға және жаппай қырып-жою қаруын таратуды қаржыландыруға қарсы іс-қимыл мақсатында бекітілген ішкі бақылау қағидаларының және оны жүзеге асыру бағдарламасының болмауы



      Лауазымды адам (-дар) ___________________________ ______________

      лауазымы                   қолы

      ______________________________________________________________

      тегі, аты, әкесінің аты (бар болған жағдайда)

      Бақылау субъектісінің басшысы __________________________________

      ______________________________________________________________

      ________________________________________________ _____________

      лауазымы                               қолы

      ______________________________________________________________

      тегі, аты, әкесінің аты (бар болған жағдайда)

О внесении изменений и дополнения в приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 5 марта 2016 года № 128 "Об утверждении критериев оценки степени риска и проверочного листа за соблюдением законодательства Республики Казахстан о товарных биржах"

Совместный приказ Заместителя Премьер-Министра - Министра торговли и интеграции Республики Казахстан от 4 мая 2023 года № 156-НҚ и и.о. Министра национальной экономики Республики Казахстан от 4 мая 2023 года № 59. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 5 мая 2023 года № 32443

      ПРИКАЗЫВАЕМ:

      1. Внести в приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 5 марта 2016 года № 128 "Об утверждении критериев оценки степени риска и проверочного листа за соблюдением законодательства Республики Казахстан о товарных биржах" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 13584) следующие изменения и дополнение:

      преамбулу изложить в следующей редакции:

      "В соответствии с пунктами 5 и 6 статьи 141, пунктом 1 статьи 143 Предпринимательского кодекса Республики Казахстан ПРИКАЗЫВАЕМ:";

      пункт 1 изложить в следующей редакции:

      "1. Утвердить прилагаемые:

      1) критерии оценки степени риска за соблюдением законодательства Республики Казахстан о товарных биржах согласно приложению 1 к настоящему приказу;

      2) проверочный лист за соблюдением законодательства Республики Казахстан о товарных биржах согласно приложению 2 к настоящему приказу;

      3) проверочный лист за соблюдением законодательства Республики Казахстан о товарных биржах согласно приложению 3 к настоящему приказу.";

      приложения 1 и 2 к указанному приказу изложить в новой редакции согласно приложениям 1 и 2 к настоящему совместному приказу;

      дополнить приложением 3 согласно приложению 3 к настоящему совместному приказу.

      2. Комитету торговли Министерства торговли и интеграции Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего совместного приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего совместного приказа на интернет-ресурсе Министерства торговли и интеграции Республики Казахстан.

      3. Контроль за исполнением настоящего совместного приказа возложить на курирующих вице-министров торговли и интеграции, национальной экономики Республики Казахстан.

      4. Настоящий совместный приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      и.о. Министра национальной экономики
Республики Казахстан
__________Т. Жаксылыков
      Заместитель Премьер-Министра
- Министр торговли и интеграции
Республики Казахстан
__________ С. Жумангарин

      "СОГЛАСОВАН"
Комитет по правовой статистике
и специальным учетам
Генеральной прокуратуры
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Агентство по защите
и развитию конкуренции
Республики Казахстан

  Приложение 1
к совместному приказу
и.о. Министра национальной экономики
Республики Казахстан
от 4 мая 2023 года № 59
и Заместитель Премьер-Министра
- Министр торговли
и интеграции
Республики Казахстан
от 4 мая 2023 года № 156-НҚ
  Приложение 1 к приказу
Министра национальной экономики
Республики Казахстан
от 5 марта 2016 года № 128

Критерии оценки степени риска за соблюдением законодательства Республики Казахстан о товарных биржах

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие критерии оценки степени риска за соблюдением законодательства Республики Казахстан о товарных биржах (далее – Критерии) разработаны в соответствии с пунктами 5 и 6 статьи 141, пунктом 1 статьи 143 Предпринимательского кодекса Республики Казахстан (далее – Кодекс), Законом Республики Казахстан "О товарных биржах", приказом исполняющего обязанности Министра национальной экономики Республики Казахстан от 31 июля 2018 года № 3 "Об утверждении формы проверочного листа" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 17371) и Правилами формирования регулирующими государственными органами системы оценки и управления рисками, утвержденными приказом исполняющего обязанности Министра национальной экономики Республики Казахстан от 22 июня 2022 года № 48 (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 28577).

      2. В настоящих Критериях используются следующие понятия:

      1) балл – количественная мера исчисления риска;

      2) нормализация данных – статистическая процедура, предусматривающая приведение значений, измеренных в различных шкалах, к условно общей шкале;

      3) риск – вероятность причинения вреда в результате деятельности субъекта контроля законным интересам физических и юридических лиц, имущественным интересам государства с учетом степени тяжести его последствий;

      4) система оценки и управления рисками – процесс принятия управленческих решений, направленных на снижение вероятности наступления неблагоприятных факторов путем распределения субъектов контроля по степеням риска для последующего осуществления профилактического контроля с посещением субъекта контроля и (или) проверок на соответствие квалификационным требованиям с целью минимально возможной степени ограничения свободы предпринимательства, обеспечивая при этом допустимый уровень риска в соответствующих сферах деятельности, а также направленных на изменение уровня риска для конкретного субъекта контроля и (или) освобождения такого субъекта контроля от профилактического контроля с посещением субъекта контроля;

      5) объективные критерии оценки степени риска (далее – объективные критерии) – критерии оценки степени риска, используемые для отбора субъектов контроля в зависимости от степени риска в определенной сфере деятельности и не зависящие непосредственно от отдельного субъекта контроля;

      6) критерии оценки степени риска – совокупность количественных и качественных показателей, связанных с непосредственной деятельностью субъекта контроля, особенностями отраслевого развития и факторами, влияющими на это развитие, позволяющих отнести субъекты контроля к различным степеням риска;

      7) субъективные критерии оценки степени риска (далее – субъективные критерии) – критерии оценки степени риска, используемые для отбора субъектов контроля в зависимости от результатов деятельности конкретного субъекта контроля;

      8) проверочный лист – перечень требований, предъявляемых к деятельности субъектов контроля, несоблюдение которых влечет за собой угрозу законным интересам физических и юридических лиц, государства;

      9) выборочная совокупность (выборка) – перечень оцениваемых субъектов, относимых к однородной группе субъектов контроля в конкретной сфере государственного контроля, в соответствии с пунктом 2 статьи 143 Кодекса.

Глава 2. Способы проведения профилактического контроля с посещением субъектов контроля и проверок на соответствие квалификационным требованиям

      3. Управление рисками при осуществлении профилактического контроля с посещением субъекта контроля формируются посредством определения объективных и субъективных критериев, которые осуществляются поэтапно (Мультикритериальный анализ решений).

      На первом этапе по объективным критериям субъекты контроля распределяются к высокой степени риска.

      Для сфер деятельности субъектов контроля, отнесенных к степени риска проводится проверка на соответствие квалификационным требованиям, профилактический контроль с посещением субъекта контроля, профилактический контроль без посещения субъекта контроля и внеплановая проверка.

      На втором этапе по субъективным критериям субъекты контроля товарной биржи относятся к следующей степени риска:

      высокий риск.

      По показателям степени риска по субъективным критериям субъект контроля относится к высокой степени риска – при показателе степени риска от 71 до 100 включительно.

      4. Критерии оценки степени риска для проведения профилактического контроля субъектов контроля формируются посредством определения объективных и субъективных критериев.

Глава 3. Объективные критерии

      5. По объективным критериям к высокой степени риска относятся товарные биржи.

      6. Отнесение субъектов контроля к высокой степени риска осуществляется в зависимости от вероятности причинения вреда законным интересам физических и юридических лиц, интересам государства в результате деятельности субъектов контроля, связанной с обеспечением сохранности коммерческой тайны на товарной бирже, защиты прав участников биржевой торговли и добросовестной конкуренции между ними, которое может привести к незаконному распространению коммерческой тайны и повлечь нарушение естественного ценообразования и дестабилизацию товарного рынка.

      7. Для деятельности субъектов контроля, отнесенных к высокой степени риска, проводятся проверка на соответствие квалификационным требованиям, профилактический контроль с посещением субъекта контроля, профилактический контроль без посещения субъекта контроля и внеплановая проверка.

      8. В отношении субъектов контроля, устранивших в полном объеме выданные нарушения по итогам проведенного предыдущего профилактического контроля с посещением и (или) проверки на соответствие квалификационным требованиям, не допускается включение их при формировании графиков и списков на очередной период государственного контроля.

      9. При отсутствии информационной системы оценки и управления рисками минимально допустимый порог количества субъектов контроля, в отношении которых осуществляются профилактический контроль с посещением субъекта контроля и (или) на соответствие квалификационным требованиям, не должен превышать пяти процентов от общего количества таких субъектов контроля в определенной сфере государственного контроля.

Глава 4. Субъективные критерии

      10. Определение субъективных критериев осуществляется с применением следующих этапов:

      1) формирование базы данных и сбор информации;

      2) анализ информации и оценка рисков.

      11. Формирование базы данных и сбор информации необходимы для выявления субъектов контроля, нарушающих законодательство Республики Казахстан о товарных биржах.

      Для оценки степени рисков в целях осуществления профилактического контроля с посещением субъекта контроля используются следующие источники информации:

      1) результаты предыдущих проверок и профилактического контроля с посещением субъектов контроля;

      2) результаты анализа сведений, представляемых государственными органами и организациями.

      Для оценки степени рисков в целях осуществления проверки на соответствие квалификационным требованиям, используются следующие источники информации:

      1) результаты предыдущих проверок и профилактического контроля с посещением субъектов контроля;

      2) результаты анализа сведений, представляемых государственными органами и организациями.

      12. На основании источников информации, определенных в пункте 11 настоящих Критериев, определяются субъективные критерии оценки степени риска за соблюдением законодательства Республики Казахстан о товарных биржах согласно приложению 1 к настоящим Критериям.

Глава 5. Управление рисками

      13. В целях реализации принципа поощрения добросовестных субъектов (объектов) контроля и концентрации контроля на нарушителях субъекты (объекты) контроля освобождаются от проведения профилактического контроля с посещением субъекта (объекта) контроля и (или) проверки на соответствие квалификационным требованиям на период, определяемый субъективными критериями оценки степени риска.

      14. Субъекты (объекты) контроля по субъективным критериям переводятся с применением информационной системы с высокой степени риска в среднюю степень риска или со средней степени риска в низкую степень риска в соответствующих сферах деятельности субъектов (объектов) контроля в случаях:

      1) если такие субъекты (объекты) заключили договоры страхования гражданско-правовой ответственности перед третьими лицами в случаях и порядке, установленных законами Республики Казахстан;

      2) если в законах Республики Казахстан и критериях оценки степени риска регулирующих государственных органов определены случаи освобождения от профилактического контроля с посещением субъекта (объекта) контроля на соответствие квалификационным требованиям;

      3) если субъекты (объекты) являются членами саморегулируемой организации, основанной на добровольном членстве (участии) в соответствии с Законом Республики Казахстан "О саморегулировании", с которой заключено соглашение о признании результатов деятельности саморегулируемой организации.

      15. В отношении субъектов контроля, устранивших в полном объеме выданные нарушения по итогам проведенного предыдущего профилактического контроля с посещением и (или) проверки на соответствие квалификационным требованиям, не допускается включение их при формировании графиков и списков на очередной период государственного контроля.

Глава 6. Порядок расчета степени риска по субъективным критериям

      16. Для отнесения субъекта контроля к степени риска применяется следующий порядок расчета показателя степени риска.

      Расчет показателя степени риска по субъективным критериям (R) осуществляется в автоматизированном режиме путем суммирования показателя степени риска по нарушениям по результатам предыдущих проверок и профилактического контроля с посещением субъектов контроля (SP) и показателя степени риска по субъективным критериям (SC), с последующей нормализацией значений данных в диапазон от 0 до 100 баллов.

      Rпром = SP + SC, где

      Rпром – промежуточный показатель степени риска по субъективным критериям,

      SР – показатель степени риска по нарушениям,

      SC – показатель степени риска по субъективным критериям, определенным в соответствии с пунктом 12 настоящих Критериев.

      Расчет производится по каждому субъекту контроля однородной группы субъектов контроля каждой сферы государственного контроля. При этом перечень оцениваемых субъектов контроля, относимых к однородной группе субъектов контроля одной сферы государственного контроля, образует выборочную совокупность (выборку) для последующей нормализации данных.

      17. По данным, полученным по результатам предыдущих проверок и профилактического контроля с посещением субъектов контроля, формируется показатель степени риска по нарушениям, оцениваемый в баллах от 0 до 100.

      При выявлении одного грубого нарушения по любому из источников информации, указанных в пункте 11 настоящих Критериев, субъекту контроля приравнивается показатель степени риска 100 баллов и в отношении него проводится профилактический контроль с посещением субъекта контроля.

      При не выявлении грубых нарушений показатель степени риска по нарушениям рассчитывается суммарным показателем по нарушениям значительной и незначительной степени.

      При определении показателя значительных нарушений применяется коэффициент 0,7.

      Данный показатель рассчитывается по следующей формуле:

      SРз = (SР2 х 100/SР1) х 0,7, где:

      SРз – показатель значительных нарушений;

      SР1 – требуемое количество значительных нарушений;

      SР2 – количество выявленных значительных нарушений;

      При определении показателя незначительных нарушений применяется коэффициент 0,3.

      Данный показатель рассчитывается по следующей формуле:

      SРн = (SР2 х 100/SР1) х 0,3, где:

      SРн – показатель незначительных нарушений;

      SР1 – требуемое количество незначительных нарушений;

      SР2 – количество выявленных незначительных нарушений;

      Показатель степени риска по нарушениям (SР) рассчитывается по шкале от 0 до 100 баллов и определяется путем суммирования показателей значительных и незначительных нарушений по следующей формуле:

      SР = SРз + SРн, где:

      SР – показатель степени риска по нарушениям;

      SРз – показатель значительных нарушений;

      SРн – показатель незначительных нарушений.

      Полученное значение показателя степени риска по нарушениям включается в расчет показателя степени риска по субъективным критериям.

      18. Расчет показателя степени риска по субъективным критериям, определенным в соответствии с пунктом 11 настоящих Критериев, производится по шкале от 0 до 100 баллов и осуществляется по следующей формуле:

     


      xi – показатель субъективного критерия,

      wi – удельный вес показателя субъективного критерия xi,

      n – количество показателей.

      Полученное значение показателя степени риска по субъективным критериям, определенным в соответствии с пунктом 11 настоящих Критериев, включается в расчет показателя степени риска по субъективным критериям.

      19. Рассчитанные по субъектам значения по показателю R нормализуются в диапазон от 0 до 100 баллов. Нормализация данных осуществляется по каждой выборочной совокупности (выборке) с использованием следующей формулы:

     


      R – показатель степени риска (итоговый) по субъективным критериям отдельного субъекта контроля,

      Rmax – максимально возможное значение по шкале степени риска по субъективным критериям по субъектам, входящим в одну выборочную совокупность (выборку) (верхняя граница шкалы),

      Rmin – минимально возможное значение по шкале степени риска по субъективным критериям по субъектам, входящим в одну выборочную совокупность (выборку) (нижняя граница шкалы),

      Rпром – промежуточный показатель степени риска по субъективным критериям, рассчитанный в соответствии с пунктом 13 настоящих Критериев.

  Приложение
к Критериям оценки
степени риска
за соблюдением законодательства
Республики Казахстан
о товарных биржах

Степень нарушений требований за соблюдением законодательства Республики Казахстан о товарных биржах

Критерии

Степень нарушений

Для профилактического контроля с посещением

1

Непредоставление или несвоевременное предоставление товарной биржей ежемесячного отчета по проведенным биржевым торгам

Грубое

2

Неопубликование котировки на биржевые товары

Значительное

3

Отсутствие информации о текущем размере гарантийного и страхового фондов на собственном интернет-ресурсе

Значительное

4

Не размещение актуального перечня аккредитованных членов товарной биржи в специальном разделе собственного интернет-ресурса

Незначительное

5

Несоответствие электронной торговой системы товарной биржи, обеспечивающий автоматизацию процесса заключения биржевых сделок, а также сбора, хранения, обработки и раскрытия информации

Грубое

6

Неисполнение товарной биржей режимов проведения биржевых торгов

Значительное

7

Не размещение или несвоевременное размещение товарной биржей результатов биржевых торгов на собственном интернет-ресурсе не позднее рабочего дня, следующего за торговым днем

Грубое

8

Не ведение товарной биржей отдельного учета совершаемых сделок по нестандартизированным товарам

Значительное

9

Несоблюдение требования о запрете участия работников товарной биржи в биржевых сделках, также использования коммерческой информации в собственных интересах

Грубое

10

Несоблюдение требования о запрете совершения биржевых сделок от имени и за счет товарной биржи

Грубое

11

Не размещение товарной биржей внутренних документов на своем интернет-ресурсе

Значительное

12

Не размещение или несвоевременное размещение товарной биржей графика проведения биржевых торгов на своем интернет-ресурсе

Грубое

13

Несвоевременное принятие товарной биржей решения об аккредитации

Грубое

14

Осуществление иной деятельности, непосредственно не связанной с организацией биржевой торговли

Грубое

Для проверок на соответствие квалификационным требованиям

1

Отсутствие фирменного наименования товарной биржи, включающее в себя наименование "акционерное общество "товарная биржа" и название общества

Грубое

2

Отсутствие электронной торговой системы товарной биржи, обеспечивающий автоматизацию процесса заключения биржевых сделок, а также сбора, хранения, обработки и раскрытия информации

Грубое

3

Отсутствие клирингового центра товарной биржи, имеющего аппаратно-программный комплекс, обеспечивающий автоматизацию процесса клиринговой деятельности

Грубое

4

Несоответствие уставного капитала товарной биржи, которая организует торги только нестандартизированными товарами - не менее трехсоттысячекратного размера месячного расчетного показателя, установленного на соответствующий финансовый год законом Республики Казахстан о республиканском бюджете

Грубое

5

Несоответствие уставного капитала товарной биржи, которая организует торги биржевыми товарами - не менее шестисоттысячекратного размера месячного расчетного показателя, установленного на соответствующий финансовый год законом Республики Казахстан о республиканском бюджете

Грубое

6

Отсутствие квалифицированного состава работников товарной биржи, соответствующего образовательному уровню (для первого руководителя – высшее образование, для работников, не занимающих руководящие должности – высшее и (или) послесреднее образование) и опыту практической деятельности (для первого руководителя – стаж работы в сфере биржевой деятельности и (или) в финансовых организациях не менее трех лет) и отсутствия неснятой или непогашенной судимости за совершение преступлений в сфере экономической деятельности и коррупционных преступлений (для первого руководителя)

Грубое

7

Наличие внутренних документов товарной биржи, согласованных с уполномоченным органом (если такое согласование является обязательным) и утвержденных (принятых) товарной биржей, регулирующих условия и порядок деятельности участников на товарной бирже, работу товарной биржи, ее органов, структурных подразделений, оказание, порядок и размер оплаты услуг, коммерческую тайну на товарной бирже, а также постоянно действующего биржевого арбитража

Грубое

8

Отсутствие утвержденных правил внутреннего контроля и программы его осуществления в целях противодействия легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и финансированию распространения оружия массового уничтожения

Грубое

  Приложение 1
к Критериям оценки
степени риска
за соблюдением законодательства
Республики Казахстан
о товарных биржах

Перечень субъективных критериев для определения степени риска по субъективным критериям оценки степени риска за соблюдением законодательства Республики Казахстан о товарных биржах

№ п/п

Показатель субъективного критерия

Источник информации по показателю субъективного критерия

Удельный вес по значимости, балл (в сумме не должен превышать 100 баллов), wi

Условия /значения, xi

условие 1/значение

условие 2/значение

условие 3/значение

1

2

3

4

5

6

7

Для проверок на соответствие квалификационным требованиям

1

Отсутствие фирменного наименования товарной биржи, включающее в себя наименование "акционерное общество "товарная биржа" и название общества

Результаты анализа сведений, представляемых государственными органами и организациями

100

0

1

0

0%

100%

0%

  Приложение 2
к совместному приказу
и.о. Министра национальной экономики
Республики Казахстан
от 4 мая 2023 года № 59
и Заместитель Премьер-Министра
- Министр торговли и интеграции
Республики Казахстан
от 4 мая 2023 года № 156-НҚ
  Приложение 2 к приказу
Министра национальной экономики
Республики Казахстан
от 5 марта 2016 года № 128

Проверочный лист

      за соблюдением законодательства Республики Казахстан о товарных биржах
в отношений товарной биржи___________________________________________
в соответствии со статьей 138 Предпринимательского кодекса Республики Казахстан
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Государственный орган, назначивший проверку/профилактический контроль
с посещением субъекта контроля
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Акт о назначении проверки/профилактического контроля с посещением субъекта
контроля ____________________________________________________________
_____________________________________________________________ №, дата
Наименование субъекта контроля
____________________________________________________________________
(Индивидуальный идентификационный номер), бизнес-идентификационный
номер субъекта контроля
____________________________________________________________________
Адрес места нахождения
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________

Перечень требований

Соответствует требованиям

Не соответствует требованиям

1

Непредоставление или несвоевременное предоставление товарной биржей ежемесячного отчета по проведенным биржевым торгам



2

Неопубликование или неполное опубликование котировки на биржевые товары



3

Отсутствие информации о текущем размере гарантийного и страхового фондов на собственном интернет-ресурсе



4

Не размещение актуального перечня аккредитованных членов товарной биржи в специальном разделе собственного интернет-ресурса



5

Несоответствие электронной торговой системы товарной биржи, обеспечивающий автоматизацию процесса заключения биржевых сделок, а также сбора, хранения, обработки и раскрытия информации



6

Неисполнение товарной биржей режимов проведения биржевых торгов



7

Не размещение или несвоевременное размещение товарной биржей результатов биржевых торгов на собственном интернет-ресурсе не позднее рабочего дня, следующего за торговым днем



8

Не ведение товарной биржей отдельного учета совершаемых сделок по нестандартизированным товарам



9

Несоблюдение требования о запрете участия работников товарной биржи в биржевых сделках, также использования коммерческой информации в собственных интересах



10

Несоблюдение требования о запрете совершения биржевых сделок от имени и за счет товарной биржи



11

Не размещение товарной биржей внутренних документов на своем интернет-ресурсе



12

Не размещение или несвоевременное размещение товарной биржей графика проведения биржевых торгов на своем интернет-ресурсе



13

Несвоевременное принятие товарной биржей решения об аккредитации



14

Осуществление иной деятельности, непосредственно не связанной с организацией биржевой торговли



      Должностное (ые) лицо (а) _________________________ ____________
должность подпись
_____________________________________________________________
фамилия, имя, отчество (при наличии)
Руководитель субъекта контроля ___________________ _____________
должность подпись
______________________________________________________________
фамилия, имя, отчество (при наличии)

  Приложение 3
к совместному приказу
и.о. Министра национальной экономики
Республики Казахстан
от 4 мая 2023 года № 59
и Заместитель Премьер-Министра
- Министр торговли
и интеграции
Республики Казахстан
от 4 мая 2023 года № 156-НҚ
  Приложение 3 к приказу
Министра национальной экономики
Республики Казахстан
от 5 марта 2016 года № 128

Проверочный лист

      За соблюдением законодательства Республики Казахстан о товарных биржах
в отношений товарной биржи
____________________________________________________________________
в соответствии со статьей 138 Предпринимательского кодекса Республики Казахстан
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Государственный орган, назначивший проверку
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Акт о назначении проверки
____________________________________________________________________
_____________________________________________________________ №, дата
Наименование субъекта контроля
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
(Индивидуальный идентификационный номер), бизнес-идентификационный
номер субъекта контроля
____________________________________________________________________
Адрес места нахождения
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________

Перечень требований

Соответствует требованиям

Не соответствует требованиям

1

Отсутствие фирменного наименования товарной биржи, включающее в себя наименование "акционерное общество "товарная биржа" и название общества



2

Отсутствие собственного интернет-ресурса товарной биржи, имеющего уникальный сетевой адрес и (или) доменное имя и функционирующего в Интернете, предусматривающего специальные разделы (перечень аккредитованных членов товарной биржи; результаты биржевых торгов; котировка биржевых товаров; отчетная информация, предоставляемая уполномоченному органу) и обеспечивающего размещение товарной биржей информации на государственном и русском языках (в текстовом, графическом, аудиовизуальном или ином виде)



3

Отсутствие клирингового центра товарной биржи, имеющего аппаратно-программный комплекс, обеспечивающий автоматизацию процесса клиринговой деятельности



4

Несоответствие уставного капитала товарной биржи, которая организует торги только нестандартизированными товарами - не менее трехсоттысячекратного размера месячного расчетного показателя, установленного на соответствующий финансовый год законом Республики Казахстан о республиканском бюджете



5

Несоответствие уставного капитала товарной биржи, которая организует торги биржевыми товарами - не менее шестисоттысячекратного размера месячного расчетного показателя, установленного на соответствующий финансовый год законом Республики Казахстан о республиканском бюджете



6

Отсутствие квалифицированного состава работников товарной биржи, соответствующего образовательному уровню (для первого руководителя – высшее образование, для работников, не занимающих руководящие должности – высшее и (или) послесреднее образование) и опыту практической деятельности (для первого руководителя – стаж работы в сфере биржевой деятельности и (или) в финансовых организациях не менее трех лет) и отсутствия неснятой или непогашенной судимости за совершение преступлений в сфере экономической деятельности и коррупционных преступлений (для первого руководителя)



7

Отсутствие квалифицированного состава работников товарной биржи, соответствующего образовательному уровню (для первого руководителя – высшее образование, для работников, не занимающих руководящие должности – высшее и (или) послесреднее образование) и опыту практической деятельности (для первого руководителя – стаж работы в сфере биржевой деятельности и (или) в финансовых организациях не менее трех лет) и отсутствия неснятой или непогашенной судимости за совершение преступлений в сфере экономической деятельности и коррупционных преступлений (для первого руководителя)



8

Отсутствие утвержденных правил внутреннего контроля и программы его осуществления в целях противодействия легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и финансированию распространения оружия массового уничтожения



      Должностное (ые) лицо (а) ______________________________ _____________
должность подпись
___________________________________________________________________
фамилия, имя, отчество (при наличии)
Руководитель субъекта контроля _________________________ _____________
должность подпись
___________________________________________________________________
фамилия, имя, отчество (при наличии)