Об утверждении Реестра должностей гражданских служащих Агентства Республики Казахстан по делам государственной службы

Приказ Председателя Агентства Республики Казахстан по делам государственной службы и противодействию коррупции от 25 октября 2016 года № 24. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 28 ноября 2016 года № 14467.

      Сноска. Заголовок - в редакции приказа Председателя Агентства РК по делам государственной службы от 08.04.2020 № 64 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).

      В соответствии с пунктом 5 статьи 139 Трудового кодекса Республики Казахстан от 23 ноября 2015 года ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемый Реестр должностей гражданских служащих Агентства Республики Казахстан по делам государственной службы.

      Сноска. Пункт 1 - в редакции приказа Председателя Агентства РК по делам государственной службы от 08.04.2020 № 64 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).

      2. Признать утратившим силу приказ Министра по делам государственной службы Республики Казахстан от 25 марта 2016 года № 64 "Об утверждении реестра должностей гражданских служащих Министерства по делам государственной службы Республики Казахстан" (зарегистрированный в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 13574, опубликованный в информационно-правовой системе "Әділет" от 15 апреля 2016 года).

      3. Юридическому департаменту Агентства Республики Казахстан по делам государственной службы и противодействию коррупции (далее - Агентство) в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней со дня государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан направление на официальное опубликование в информационно-правовой системе "Әділет";

      3) в течение десяти календарных дней со дня государственной регистрации настоящего приказа направление в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Республиканский центр правовой информации Министерства юстиции Республики Казахстан" для размещения в Эталонном контрольном банке нормативных правовых актов Республики Казахстан;

      4) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Агентства.

      4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на руководителя аппарата Агентства.

      5. Настоящий приказ вводится в действие со дня его первого официального опубликования.

      Председатель Агентства
Республики Казахстан
по делам государственной службы
и противодействию коррупции
К. Кожамжаров

      "СОГЛАСОВАН"
Министр здравоохранения
и социального развития
Республики Казахстан
___________ Т. Дуйсенова
31 октября 2016 года

  Утвержден
приказом председателя
Агентства Республики
Казахстан по делам
государственной службы и
противодействию коррупции
25 октября 2016 года № 24

Реестр должностей гражданских служащих Агентства Республики Казахстан по делам государственной службы

      Сноска. Заголовок - в редакции приказа Председателя Агентства РК по делам государственной службы от 08.04.2020 № 64 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).
      Сноска. Реестр с изменениями, внесенными приказом Председателя Агентства РК по делам государственной службы и противодействию коррупции от 13.07.2017 № 144 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).

№ п/п Звено Ступень Наименование должностей
1 2 3 4
БЛОК А (управленческий персонал)

1.

А1

1

Руководитель республиканского государственного казенного предприятия "Академия государственного управления при Президенте Республики Казахстан" (далее – АГУ) (ректор)

2.

1-1

Заместитель руководителя АГУ (вице-ректор)

3.

А2

1

Директор Института/Школы/Филиала АГУ, руководитель Центра, ученый секретарь, главный бухгалтер АГУ

4.

1-1

Заместитель директора Института/Школы/Филиала АГУ, заместитель руководителя Центра, руководитель Службы, заместитель главного бухгалтера АГУ

5.

А3

1

Заведующий кафедрой, заместитель руководителя Службы, руководитель отдела АГУ

6.

1-1

Заведующий сектором, заведующий кабинетом, заместитель руководителя отдела АГУ

БЛОК В (основной персонал)

7.

В1

1

Профессор, главный научный сотрудник АГУ

8.

2

Доцент (ассоциированный профессор), ведущий научный сотрудник, главный эксперт АГУ

9.

3

Старший преподаватель, старший научный сотрудник, ведущий эксперт АГУ

10.

4

Научный сотрудник, советник, старший эксперт, старший методист АГУ

11.

5

Ассистент, младший научный сотрудник, эксперт, методист АГУ

БЛОК С (административный персонал)

12.

С1


Главный администратор, главный редактор, главный инспектор, главный инженер, пресс-секретарь, помощник ректора АГУ

13.

С2


Специалисты высшего уровня квалификации:
Бухгалтер, экономист, юрист, инженеры по всем специальностям, консультант, переводчик, библиограф, библиотекарь, мастер, специалист по материально-техническому обеспечению, специалист по государственным закупкам, звукорежиссер, инструктор, механик, архивист, инспектор.

14.

С3


Специалисты среднего уровня квалификации:
Инженеры по всем специальностям, мастер, техник, специалист по материально-техническому обеспечению, специалист по государственным закупкам, звукорежиссер, инструктор, механик, архивист, инспектор.
Заведующий: хозяйством, складом, бюро (справочным, машинописным, информационным, копировально-множительным), видеотеки, гаража, делопроизводством, камеры хранения, общежития.

Блок D (вспомогательный персонал)

15.

D


Технические исполнители:
Комендант, делопроизводитель, дежурный бюро пропусков, оператор (по компьютерной технике, видео-звукозаписи), охранник, оператор систем связи и копировально-множительных машин, секретарь, диспетчер, архивариус.


On approval of the Roster of positions of civil servants of the Agency of the Republic of Kazakhstan for Civil Service Affairs

The order of the Chairman of the Agency of the Republic of Kazakhstan on civil service and anti-corruption on October 25, 2016 № 24. Registered in the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan on November 28, 2016 № 14467.

      Unofficial translation

      Footnote. The title as amended by the order of the Chairman of the Agency of the Republic of Kazakhstan for Civil Service Affairs dated 08.04.2020 No. 64 (shall be enforced from the date of its first official publication).

      In accordance with paragraph 5 of Article 139 of the Labor Code of the Republic of Kazakhstan dated November 23, 2015 I hereby ORDER:

      1. Approve the attached Roster of positions of civil servants of the Agency of the Republic of Kazakhstan for Civil Service Affairs.

      Footnote. Paragraph 1as amended by the order of the Chairman of the Agency of the Republic of Kazakhstan for Civil Service Affairs dated 08.04.2020 No. 64 (shall be enforced from the date of its first official publication).

      2. To invalidate order No. 64 of the Minister of Civil Service Affairs of the Republic of Kazakhstan dated March 25, 2016 “On approval of the Roster of positions of civil servants of the Ministry of Civil Service Affairs of the Republic of Kazakhstan” (Registered in the Register of State Registration of Regulatory Legal Acts under No. 13574, published in the legal information system Adilet dated April 15, 2016).

      3. In the manner prescribed by law, the Legal Department of the Agency of the Republic of Kazakhstan for Civil Service Affairs and Anti-Corruption (hereinafter -the Agency), shall:

      1) provide the state registration of this order with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan;

      2) within ten calendar days from the date of the state registration of this order with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan, direct this order for official publication in the legal information system Adilet;

      3) within ten calendar days from the date of the state registration of this order, direct this order to the Republican State Enterprise with the Right of Economic Management "Republican Center of Legal Information of the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan" for placement in the Reference Control Bank of Regulatory Legal Acts of the Republic of Kazakhstan;

      4) place this order on the Internet resource of the Agency.

      4. Control over the execution of this order shall be assigned to the head of the administration of the Agency.

      5. This order shall be enforced from the day of its first official publication.

      Chairman
      of the Agency of
      the Republic of Kazakhstan
      for Civil Service Affairs
      and Anti-Corruption K. Kozhamzharov

      “AGREED”

      Minister of Health

      and Social Development

      of the Republic of Kazakhstan

      ___________ T. Duysenova

      October 31, 2016

  Approved
by by Order No. 24 of the
chairman of the Agency of the
Republic of Kazakhstan for Civil
Service Affairs and Anti-Corruption
October 25, 2016

Roster of positions of civil servants of the Agency of the Republic of Kazakhstan for Civil Service Affairs

      Footnote. The heading as amended by the order of the Chairman of the Agency of the Republic of Kazakhstan for Civil Service Affairs dated 08.04.2020 No. 64 (shall be enforced from the date of its first official publication).
      Footnote. The Roster as amended by Order No. 144 of the Chairman of the Agency of the Republic of Kazakhstan for Civil Service Affairs and Anti-Corruption dated July 13, 2017 (shall be enforced from the date of its first official publication).

No. n/n

Level

Stage

Name of positions

1

2

3

4

BLOCK A (executive staff)

1.

A1

1

Head of Republican state-owned enterprise “Academy of Public Administration under the President of the Republic of Kazakhstan” (further – APA) (rector)

2.

1-1

Deputy head of the APA (vice-rector)

3.

A2

1

Director of the Institute/School/Branch of APA, head of the Center, academic secretary, chief accountant of APA

4.

1-1

Deputy director of the Institute/School/Branch of APA, deputy head of the Center, head of the Service, deputy chief accountant of APA

5.

А3

1

Head of the Chair, deputy head of the Service, head of APA department

6.

1-1

Head of the sector, head of the office, deputy head of APA department

BLOCK B (core staff)

7.

В1

1

Professor, senior researcher of APA

8.

2

Docent (associate professor), leading researcher, chief expert of APA

9.

3

Senior lecturer, senior researcher, leading expert of APA

10.

4

Research associate, counselor, senior expert, senior teaching methodology expert of APA

11.

5

Assistant, junior researcher, expert, teaching methodology expert of APA

BLOCK С (administrative staff)

12.

С1


Chief administrator, chief editor, chief Inspector, chief engineer, press Secretary, assistant Rector of APA

13.

С2


Specialists of advanced qualification level:
Accountant, economist, lawyer, technicians of all fields, consultant, translator, bibliographer, librarian, headman, logistic support specialist, public procurement specialist, sound engineer, instructor, mechanic, archivist, inspector.

14.

С3


Specialists of intermediate qualification level:
Technicians of all fields, headman, technician, logistic support specialist, public procurement specialist, sound engineer, instructor, mechanic, archivist, inspector.
Head of the: economy, warehouse, bureau (reference, typing, information, copying), video stock, garage, record-keeping, storage room, hostel.

Block D (supporting staff)

15.

D


Technical executors:
Custodian, records manager, pass control duty officer, operator (of computer hardware, video and audio recording), security guard, communications and copying machines operator, secretary, dispatcher, archivist.